Internet2021-04-08
8

Marcin Gruszka rzecznikiem prasowym Allegro, odchodzi Paweł Klimiuk

Od lewej: Paweł Klimiuk i Marcin GruszkaOd lewej: Paweł Klimiuk i Marcin Gruszka

Nowym rzecznikiem prasowym Allegro został Marcin Gruszka. Pełniący poprzednio tę funkcję Paweł Klimiuk po 9 latach pracy odchodzi z firmy.

O zmianie Paweł Klimiuk poinformował na Linkedin. Nie podał przyczyn odejścia z Allegro ani swoich planów zawodowych.

Klimiuk był rzecznikiem prasowym Allegro od jesieni 2012 roku. Zarządzał przygotowywaniem i realizacją strategii komunikacyjnych i PR dla wszystkich spółek i produktów z grupy kapitałowej Allegro (do firmy oprócz platformy Allegro należą m.in. Ceneo i eBilet).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Wcześniej Paweł Klimiuk pracował m.in. jako rzecznik prasowy Grupy Onet (w latach 2009-2012), dyrektor ds. PR i marketingu w PKO TFI (2006-2008) oraz menedżer ds. PR i sponsoringu w PLL LOT (1999-2006).

 

Marcin Gruszka nowym rzecznikiem Allegro

Stanowisko rzecznika prasowego Allegro po Pawle Klimiuku przejął Marcin Gruszka. Z firmą jest związany od połowy ub.r., objął wtedy funkcję PR managera.

- Mam ogromne szczęście do pracy dla najlepszych polskich marek w najciekawszych momentach ich rozwoju. Allegro to jedna z najbardziej innowacyjnych polskich firm technologicznych. Dynamicznie się rozwijamy, ale to co najważniejsze nie zmienia się również w komunikacji - czyli Allegro=najlepsza cena, największy wybór i wygodna dostawa - komentuje Marcin Gruszka dla portalu Wirtualnemedia.pl.

W ub.r. Gruszka przez kilka miesięcy był związany ze startupem Booksy, a wcześniej był rzecznikiem prasowym sieci telekomunikacyjnej Play od jej startu w 2007 roku. Realizował wiele niestandardowych projektów komunikacyjnych: firma szybko uruchomiła swojego bloga, a Gruszka wiele razy zaczepnie komentował działania konkurentów i reagował na kryzysy wizerunkowe w internecie. Z Play Gruszka rozstał się w połowie 2019 roku.

W czwartym kwartale ub.r. Allegro osiągnęło wzrost przychodów netto o 61,2 proc. do 1,3 mld zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 84,8 proc. zysk netto zwiększył się ponad dwukrotnie, ze 123,9 do 260,6 mln zł.

Na początku marca firma poinformowała, że do końca br. chce pilotażowo uruchomić 1,5 tys. automatów do nadawania i odbioru paczek, dostarczyć ma je spółka Modern - Expo.

16 marca fundusze Permira, Mid Europa Partners i Cinven, główni akcjonariusze Allegro, ogłosili, że w ramach przyspieszonej budowy księgi popytu chcą sprzedać do 7,5 proc. akcji spółki. Cena za walor ma wynieść 60 zł.

Autor:tw

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas