Internet2018-07-16
5

Allegro uruchamia wsparcie użytkowników przez komunikator WhatsApp

Allegro udostępniło w aplikacji WhatsApp kanał służący do obsługi i wsparcia użytkowników kupujących i sprzedających w serwisie. Za pomocą komunikatora internauci mogą szybko skontaktować się z administratorami platformy, a także uzyskać odpowiedzi na najczęstsze i najważniejsze pytania.

Jak informuje Allegro kanał o nazwie WhatsApp Business jest zarejestrowany pod numerem 573 449 254. Według serwisu wystarczy wyszukać go w aplikacji WhatsApp i można nawiązać konwersację.

Dzięki temu rozwiązaniu klienci i sprzedawcy będą mogli komunikować się z obsługą serwisu, ale także mieć szybki dostęp do najczęściej pojawiających się pytań czy do podstawowych danych o firmie i innych opcji w przyszłości. Na kanale będzie można na bieżąco poprosić o wsparcie w zakupach i sprzedaży, zapytać o aktualne akcje promocyjne czy też o zasady działania Allegro.

- Otwieramy nowy kanał komunikacji z klientami i sprzedawcami przy pomocy wiadomości tekstowych bo widzimy, że są oni coraz aktywniejsi w zyskującej popularność aplikacji - mówi Jakub Kłoczewiak, customer experience director w Allegro - To kontynuacja zmian, jakie od wielu miesięcy przeprowadzamy w obsłudze klientów. Robimy to dla wygody wszystkich, którzy na Allegro sprzedają lub kupują. Chcemy być obecni nie tylko w z góry określonych przez nas kanałach, ale wchodzić w inne, naturalne dla naszych klientów i sprzedawców kanały komunikacji. W ciągu ostatnich 6 miesięcy liczba zgłoszeń obsłużonych przez Facebooka i inne miejsca w Internecie podwoiła się. Dziś otwieramy kanał tekstowy w WhatsApp, ale w przyszłości możliwe jest, że uruchomimy w tej aplikacji także kanał głosowy.

WhatsApp to należąca do Facebooka aplikacja mobilna.  Pozwala m.in. na wymianę wiadomości tekstowych bez konieczności płacenia za SMS-y. Obecnie według szacunków PBI/Gemius z WhatsApp korzysta średnio 4,5 mln Polaków miesięcznie.

Allegro, z którego wg badania Gemius/PBI korzysta codziennie ok. 4 mln realnych użytkowników od pewnego czasu zmienia sposób i zasady korzystania z serwisu. W marcu br. na platformie wystartował Czat Allegro, który ma pozwalać na szybki kontakt z obsługą, zadawanie pytań i wyjaśnianie konkretnych problemów. Z kolei na początku lipca Allegro podniosło stawkę dla sklepów z 9,90 do 39 zł i wprowadziło opłaty za utrzymanie oferty.

Autor:ps

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas