Technologie2024-02-29
1

Amazon zainwestuje miliard dolarów w start-upy łączące AI z robotyką

Siedziba Amazon w Seattle, fot. Shutterstock.comSiedziba Amazon w Seattle, fot. Shutterstock.com

Koncern Amazon planuje inwestycję w start-upy, które łączą prace nad sztuczną inteligencją i robotyką. Firma chce na to przeznaczyć miliard dolarów.

Fundusz Amazona na rzecz innowacji przemysłowych ma na celu zwiększenie inwestycje giganta w firmy łączące prace nad rozwojem sztucznej inteligencji i robotyki – podał „Financial Times”. Koncern chce dzięki temu zwiększyć wydajność swojej sieci logistycznej.

Franziska Bossart, szefowa działu corporate venture capital, powiedziała gazecie, że „generatywna sztuczna inteligencja niesie wiele nadziei w zakresie robotyki i automatyzacji” i jest to obszar, na którym Amazon chce w tym roku się skupić. Jak dodała, tempo inwestycji funduszu w 2024 roku ma przyspieszyć „absolutnie”.

Już w ub.r. fundusz Amazona dokonał inwestycji w spółkę zajmującą się generatywną sztuczną inteligencją, ale nie ujawniono szczegółów. W sumie przeprowadził już 12 inwestycji, w tym w firmę Mantis Robotics, pracującą nad robotycznym ramieniem, które wykorzystuje czujniki do współpracy z człowiekiem.

„Financial Times” przypomina, że Amazon innowacji w robotykę dokonywał wcześniej – w 2022 roku podano, że zainwestowała ponad 400 mln euro w technologie dotyczące robotyki przemysłowej i sortowania w europejskich magazynach. Wdrożono 750 tys. mobilnych robotów, a Digit, dwunożny robot, testowany jest w amerykańskim zakładzie giganta.

Bossart dodała, że fundusz inwestuje w start-upy, które mają wspierać cele takie jak zwiększenie wydajności i bezpieczeństwa dla współpracowników, a także poprawę szybkości dostaw do klientów. W tym roku fundusz ma rozszerzyć działalność o inwestycje m.in. w spółki zaangażowane w logistykę ostatniej mili (od momentu opuszczenia magazynu przez towar do dostarczenia go do klienta).

Szefowa działu corporate venture capital Amazona nie chciała zdradzić „Financial Times”, ile do tej pory fundusz wydał na inwestycje. Do czerwca ub.r. było to 110 mln dol., jak wynika z raportu firmy.

W ub.r. Amazon zwiększył wydatki na treści do 19 mld dol. W czwartym kwartale ub.r. odnotował przychody z reklam na poziomie 14,7 mld dol., co oznacza wzrost o 27 proc.

Autor:jsx

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas