Technologie2011-05-19
0

Analitycy: Rebranding Ery niekorzystny dla TPSA

Rebranding sieci mobilnej "Era", która zostanie przemianowana na T-Mobile będzie miała niekorzystny wpływ na wyniki Telekomunikacji Polskiej (TPSA), właściciela PTK Centertel (operatora sieci Orange), ocenił analityk DM BZK Paweł Puchalski. Wcześniej PTC poinformowała, że rebranding został zaplanowany na 5 czerwca, a jego koszt wyniesie ok. 100 mln zł.

"Rebranding przyciąga zwykle nowych klientów, jest więc prawdopodobne, że pod względem rozwoju bazy klienckiej, TPSA będzie się spisywał wkrótce gorzej niż rynek" - ocenił Puchalski.

Zwrócił też uwagę, że udany rebranding Ery na T-Mobile zwiększy prawdopodobieństwo podobnego zabiegu w przypadku Plusa. Właściciel tej marki - Polkomtel - już wkrótce może zmienić właściciela.

>>> Koniec marki Era. 5 czerwca startuje T-Mobile

"Jest prawdopodobne, że dane nt. liczby abonentów Orange rozczarują w III kw. (wpływ PTC) oraz IV kwartale (ewentualny efekt Polkomtela)" - dodał Puchalski. Zaznaczył, że TPSA może podjąć walkę o klientów, ale odbije się negatywnie na jej wyniku EBITDA w II połowie roku.

>>> T-Mobile zastąpi w Polsce sieć Era - jaka oferta?

Autor:masz / isb / pr

Więcej informacji:Era, T-Mobile

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas