Telewizja2016-12-14
15

Andrzej Fidyk: z TVP do TLC. „W nowym roku więcej polskich produkcji”

Andrzej Fidyk, były kierownik redakcji dokumentu w TVP1 rozpoczął współprace ze stacją TLC (Discovery Networks) - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl Fidyk doradza w TLC w wyborze programów i filmów dokumentalnych.

Andrzej Fidyk poprzednio związany był z TVP, na początku tego roku został odwołany z funkcji kierownika redakcji form dokumentalnych w TVP1.

Będzie więcej polskich produkcji w TLC
Agata Młynarska, która objęła funkcję dyrektora rozwoju na polskim rynku, należącego do Discovery Networks, kanału TLC z początkiem września br., w rozmowie z Wirtualnemedia.pl zapowiadała, że jej głównym celem na nowym stanowisku jest zwiększenie liczby polskich produkcji emitowanych na antenie TLC. Świąteczne spoty z udziałem polskich gwiazd, m.in. Anny Wyszkoni, Anny Głogowskiej, Ady Fijał, Katarzyny Zielińskiej i Macademian Girl, które znalazły się w świątecznej ramówce stacji, to pierwszy krok w stronę realizacji tej koncepcji.

- Do zespołu TLC dołączyłam niespełna trzy miesiące temu, a w ramówce stacji już widać pierwsze efekty naszej intensywnej pracy - mówi Wirtualnemedia.pl Agata Młynarska, dyrektor rozwoju kanału TLC. - Podejmując się nowej roli, moim największym marzeniem było przybliżenie telewizji TLC polskiej publiczności, przede wszystkim poprzez polskie formaty oraz polskich bohaterów - podkreśla Młynarska.

Jak zdradza Wirtualnemedia.pl Młynarska, w styczniu stacja TLC zaczyna produkcję nowych polskich programów. - Na tym etapie nie mogę szczegółowo mówić, jakie to będą programy - mówi Wirtualnemedia.pl Agata Młynarska. - Ale prace są już zaawansowane. Mamy na stole także kilka bardzo ciekawych pomysłów, rozważamy mój autorski program - opowiada Młynarska. - W pierwszej kolejności jednak pracujemy nad szerszą ofertą stacji, co wiąże się także z zakupami formatów - dodaje.

Jak mówi Agata Młynarska, początkowo w planach zamiast spotów był osobny program świąteczny, ale ostatecznie wybrano formę krótkich filmików. - To forma, która dobrze sprawdza się w internecie, a TLC chce docierać do swojej publiczności także i tam - tłumaczy Agata Młynarska. - Dlatego też jestem przekonana, że był to dobry wybór - mówi Młynarska.

Jak powiedziała nam dyrektor rozwoju kanału TLC, pierwszym krokiem do opracowania nowej ramówki były szczegółowe badania focusowe. - Chcieliśmy dowiedzieć się, czego Polki szukają w stacjach dedykowanych kobietom. Odwiedziliśmy je w domach, byliśmy z kamerami u ich rodzin. Zależało nam, żeby zobaczyć, jak spędzają czas, w jaki sposób oglądają telewizję - zdradza Wirtualnemedia.pl Agata Młynarska.

Badania przeprowadzone przez TLC pokazały, że Polki poszukują przede wszystkim rozrywki, ale także porad, jak mogą zmienić swoje życie na miarę swoich możliwości. Pragną również „baśniowości”. - Na pytanie, dlaczego oglądają „Salon sukien ślubnych”, odpowiadały, że mogą potem pięknie śnić - mówi Agata Młynarska. Jak zdradza Wirtualnemedia.pl dyrektor rozwoju kanału TLC, badania potwierdziły także, że Polki uwielbiają seriale i telenowele. - Sięgnęliśmy zatem po format meksykańskiej telenoweli „Cudowna róża”, która miała ponad 40 proc. widowni w Meksyku i jest hitem w łacińskiej części Ameryki - mówi Agata Młynarska.

Telenowela „Cudowna róża”, utrzymana w nurcie docureality, opowiada o ludziach, którzy doświadczają w życiu wsparcia opatrzności. Na antenie TLC produkcja będzie miała premierę w Wigilię o godz. 18:00. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, stacja zakupiła ok. 100 odcinków tej telenoweli. W nurt docureality wpisuje się także kolejna nowość w zimowej ramówce TLC - „Powietrzna karetka”, którą stacja TLC emituje od 7 grudnia o godzinie 21:30. Jest to program, opowiadający o pracy lekarzy i ratowników medycznych, którzy na pokładzie powietrznego ambulansu walczą o zdrowie i życie pacjentów.

W sylwestrową noc na antenie TLC będzie można zobaczyć paryski pokaz Victoria’s Secret. - Uważam, że to wielki sukces, prowadziliśmy trudne negocjacje, ale się udało - mówi Agata Młynarska. - Żadna telewizja w Polsce nie pokazała dotąd show prosto z Paryża, jednego z największych wydarzeń modowych na świecie - dodaje Młynarska.

W listopadzie br. udział kanału TLC w rynku w grupie 16-49 wyniósł 0,49 proc.

Autor:Aneta Szeliga

KOMENTARZE(15)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas