Prasa2014-02-10
22

Andrzej Ryk wraca z Interii do wydawcy „Rzeczpospolitej”

Shutterstock.comShutterstock.com

Andrzej Ryk objął stanowisko dyrektora marketingu w Gremi Business Communication. To jego powrót do zarządzania marketingiem u wydawcy „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”.

Ryk będzie odpowiedzialny za uspójnienie strategii marketingowej wszystkich tytułów, zarządzanie wizerunkami marek oraz projektowanie i realizację kompleksowych działań z zakresu komunikacji marketingowej Gremi Business Communication. Jego zadaniem będzie również zapewnienie efektywnego wsparcia działań firmy w obszarze nowych mediów, sprzedaży i projektów wydawniczych. Ma też stworzyć profesjonalny dział marketingu, którego w wydawnictwie w ostatnim czasie nie było.

W 2013 roku średnia sprzedaż ogółem „Rzeczpospolitej” wynosiła 63 894 egz., a „Parkietu” - 4 004 egz. (według ZKDP - zobacz dane wszystkich dzienników ogólnopolskich).

Andrzej Ryk pracował już w Presspublice, poprzedniej spółce wydającej m.in. „Rzeczpospolitą” i „Parkiet”, w latach 1994-2012, m.in. jako zastępca dyrektora działu marketingu, a od 2009 roku jako jego dyrektor. W latach 1998-2002 był jednocześnie członkiem rady nadzorczej Polskich Badań Czytelnictwa, a od 2005 do 2009 roku kolejno wiceprzewodniczącym i przewodniczącym rady nadzorczej Polskich Badań Internetu. Przez ostatnie dwa lata Ryk pracował jako dyrektor marketingu i PR w portalu Interia.pl.

Ostatnio funkcję szefa marketingu w Gremi Business Communication pełnił Andrzej Stepanów, ale miał inne kompetencje niż obecnie Andrzej Ryk. Stepanów objął właśnie stanowisko dyrektora zarządzającego projektami specjalnymi w Bonnier Business Polska, wydawcy „Pulsu Biznesu” (więcej na ten temat).

Autor:pp

KOMENTARZE(22)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas