Nowy kanał Antena HD po dziewięciu dniach nadawania ogląda średnio 24 tys. widzów, co daje stacji 0,36 proc. udziału w rynku. - Szykujemy sporo hitowych pozycji programowych na czerwiec, w tym zarówno produkcji własnych, jak i zakupów zagranicznych - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Michał Winnicki, właściciel Grupy MWE Networks.
Antena HD jest nową stacją Grupy MWE Networks, która rozpoczeła nadawanie w sobotę, 1 maja 2021 roku. Kanał powstał w wyniku konkursu na zagospodarowanie wygasłej koncesji stacji ATM Rozrywka. Dzięki otrzymanej koncesji na nadawanie na MUX-1 stacja ma ogólnopolski zasięg. Kanał początkowo miał się nazywać Silver TV, ale ze względu na spór z Beatą Borucką - która kilka miesięcy temu uruchomiła telewizję internetową - również jako „Silver TV” - nazwa kanału została zmieniona.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Średnia minutowa widownia Antena HD od startu do 9 maja 2021 roku wyniosła 24,3 tys. osób. Przełożyło się to na 0,36 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 0,38 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 0,41 proc. w grupie od 16 do 59 lat - wynika z udostępnionej portalowi Wirtualnemedia.pl analizy One House opracowanej na podstawie danych Nielsen Audience Measurement.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z pierwszych wyników oglądalności kanału Antena HD (dawniej Silver TV). Wciąż trwa proces podpisywania umów z platformami satelitarnymi oraz operatorami kablowymi, dlatego zasięg techniczny kanału Antena HD jeszcze na pewno znacznie wzrośnie. Dodatkowo stale rozbudowujemy ofertę programową. Szykujemy sporo hitowych pozycji programowych na czerwiec, w tym zarówno produkcji własnych, jak i zakupów zagranicznych - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Michał Winnicki, właściciel Grupy MWE Networks. - Cieszymy się też, że widzowie doceniają jakość HD. Należy podkreślić, że jesteśmy pierwszym nadawcą komercyjnym z kanałem HD w ogólnopolskiej naziemnej telewizji cyfrowej - dodaje.
##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/ramowka-antena-tv-co-w-ofercie-kiedy-start-koncesja-koszt ##
Spośród poszczególnych dni stacja Antena HD najchętniej oglądana była 3 maja br. Kanał w ujęciu całodobowym śledziło wówczas 42,2 tys. osób w 4+ (0,54 proc. udziału w 4+).
"Dane dla Antena TV są dość obiecujące"
Jak zauważa Rafał Maślanka - senior multiscreen planner/buyer z agencji One House - po pierwszych dziewięciu dniach nadawania wynik średniej liczby widowni w całej populacji cechuje się sporą zmiennością. - Start w długi weekend majowy miał swoje maxima na poziomie ponad 40 tys. widzów, a dla grupy 16-59 było to ok. 25 tys. widzów. Obecnie ta zmienna stabilizuje się w okolicach 21-27 tys. widzów w całej populacji - komentuje.
- Porównując do niedawnego marcowego debiutu na MUX stacji TV, wprawdzie o innym profilu, ale jednak stacji nowej - TVP Kobieta, możemy uznać, że dane dla Antena TV są dość obiecujące. Dla TVP Kobieta bowiem, średnia wielkość widowni (4+) nie przekroczyła 20 tys. A bywały dni, kiedy stacja TVP Kobieta notowała 5-6 tys. średniej wielkości widowni - analizuje ekspert.
Antena HD to filmowo-rozrywkowy kanał z licznymi elementami lifestylowymi i edukacyjnymi skierowany jest dla osób w wieku 50 i więcej lat. Wśród pierwszych emitowanych pozycji programowych znajdują się „Moda na sukces”, „Matki, żony i kochanki”, „Tata a Marcin powiedział”, „Kabaretowy szał” czy magazyn poradnikowy „Cyfrowy Niezbędnik” (pierwsza własna produkcja stacji, którą prowadzi Paweł Pilarczyk).
##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/tvp-kobieta-jak-odbierac-oferta-programowa-wyniki-ogladalnosci-opinie ##
Za sprzedaż reklam nowej stacji odpowiada Biuro Reklamy Telewizji Polskiej. Antena HD to dziesiąta stacja nadawcy w ofercie brokera, który dotychczas był odpowiedzialny za sprzedaż reklam i sponsoringu w: Adventure, Home TV, Nuta.TV, Power TV, Gold TV, Top Kids, Top Kids JR, Biznes24 oraz Filmax. TVP i nadawca Michał Winnicki współpracują od 2019 roku.