Internet 2020-09-24
3

Antyweb z 2,4 mln zł przychodów. 617 tys. zł zysku zostanie wypłacone jako dywidenda

Grzegorz Marczak, fot. Antyweb TV Grzegorz Marczak, fot. Antyweb TV

W ub.r. spółka Antyweb, wydawca serwisów technologicznych Antyweb i Antyapps, osiągnęła wzrost wpływów sprzedażowych o 3,9 proc. do 2,39 mln zł oraz zysku netto z 522 do 616,8 tys. zł. - Przychody Antywebu w okresie pandemii są znacząco wyższe niż w zeszłym roku - informuje Grzegorz Marczak, prezes i właściciel firmy.

Antyweb osiąga przychody przede wszystkim z emisji reklam, działań conent marketingowych oraz publikacji ogłoszeń o pracę w branży IT. W sprawozdaniu złożonym w KRS firma nie wyszczególnia, ile wyniosły wpływy z każdego z tych źródeł.

Przy sprzedaży swojej oferty reklamowej Antyweb współpracuje z agencją marketingu internetowego Autentika, wydającą też serwisy MamStartup, NowyMarketing i Sznyt. - Jeśli chodzi o Antyweb, to gros przychodów stanowią działania reklamowe i marketingowe - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Grzegorz Marczak, prezes i większościowy udziałowiec Antywebu.

Według badania Gemius/PBI w czerwcu br. Antyweb.pl miał 1,62 mln użytkowników, wobec 1,95 mln rok wcześniej.

Koszty operacyjne Antywebu w ub.r. zwiększyły się nieco mniej niż przychody - o 2,6 proc., z 1,65 do 1,69 mln zł. Wydatki na usługi obce wzrosły z 613,7 do 697 tys. zł, na wynagrodzenia - zmalały z 952,4 do 922,7 tys. zł, na amortyzację - z 32,4 do 18,9 tys. zł, a na zużycie materiałów i energii - z 43,8 do 35,7 tys. zł. Natomiast pozostałe koszty rodzajowe wzrosły z 10,3 do 21,4 tys. zł.

Zysk na dywidendę, nowy udziałowiec mniejszościowy

W efekcie znacząco w górę poszły wyniki rentowności Antywebu. Zysk sprzedażowy wzrósł z 651,1 do 698,1 tys. zł, zysk brutto - z 627,4 do 685,1 tys. zł, a zysk netto - z 522 do 616,8 tys. zł.

Do Grzegorza Marczaka należy 67,1 proc. udziałów Antywebu. 32,9 proc. udziałów prawie dekadę temu kupiła spółka Ventures Hub należąca do funduszu IQ Partners, płacąc 250 tys. zł. W zeszłą sobotę wspólnicy na walnym zgromadzeniu zdecydowali, że zeszłoroczny zysk netto Antywebu zostanie im wypłacony jako dywidenda.

Na początku br. IQ Partners ogłosił dużą zmianę swojej strategii: połączył się ze spółką PunkPirates produkującą gry i inne aplikacje w technologii wirtualnej rzeczywistości i rozszerzonej rzeczywistości oraz przyjął jej nazwę. Zapowiedział też wycofanie się z dotychczasowych inwestycji, licząc, że uzyska z tego kilka mln zł.

Grzegorz Marczak przekazał nam, że pakiet udziałów Antywebu od Ventures Hub kupiła spółka Haprin.

Wzrost wpływów w czasie epidemii

Antyweb nie ucierpiał na spowolnieniu gospodarczym, które od połowy marca wywołała epidemia koronawirusa. - Przychody Antyweb w okresie pandemii są znacząco wyższe niż w zeszłym roku. Internet stał się dla wielu firm jedyną możliwością dotarcia do klientów, zauważalna więc była intensyfikacja działań. Koncentracja na głównej tematyce serwisu jaką od zawsze są nowe technologie pomogła nam w współpracy z firmami technologicznymi w tym trudnym dla wszystkich okresie - opisuje Grzegorz Marczak.

- Zakładam, że w roku 2020 znacząco wzrosną nasze przychody - dodaje.

Według danych Publicis Groupe wartość polskiego rynku reklamy internetowej (Publicis Groupe nie uwzględnia w niej ogłoszeń) w pierwsze połowie br. osiągnęła wzrost o 0,2 proc. (3,2 mln zł) do 1,7 mld zł, a jej udział w całym rynku poszedł w górę z 35,8 do 42,3 proc. W pozostałych kanałach komunikacji wydatki reklamowe mocno zmalały.

Autor: Tomasz Wojtas

KOMENTARZE (3) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas