Internet2010-04-08
0

AOL sprzeda lub zamknie serwis Bebo

AOL planuje sprzedaż lub zamknięcie serwisu społecznościowego Bebo. Firma uzasadnia, że nie jest w stanie odpowiednio inwestować w tę witrynę.

AOL do końca maja przygotuje wycenę strategiczną serwisu społecznościowego Bebo i będzie szukać chętnych na jego przejęcie. Firma sama kupiła tę witrynę niecałe dwa lata temu za 850 mln dolarów (więcej), ale zdaniem analityków nie ma teraz szans na uzyskanie z jej sprzedaży podobnej kwoty.

Bebo zatrudnia obecnie 40 pracowników, głównie w Stanach Zjednoczonych, gdzie z serwisu korzysta – wg danych ComScore– 5,1 mln internautów, czyli aż 5,8 mln mniej niż rok temu. Dla porównania Facebook ma w USA 210 mln użytkowników. – Bebo znajduje się niestety w fazie spadków, w związku z czym potrzebuje poważnych inwestycji, żeby móc konkurować na wymagającym rynku społeczności internetowych – ocenia Jon Brod z AOL Ventures. – Ponieważ sami nie możemy obecnie zapewnić witrynie takich środków, chcemy się szybko zorientować, czy są chętni na jej przejęcie – dodaje.

Decyzja o sprzedaży Bebo to w opinii analityków przejaw porządkowania swojej działalności przez AOL, który jako samodzielna firma wyodrębnił się pod koniec ubiegłego roku ze struktur Time Warner (więcej).

Autor:tw

Więcej informacji:AOL, Bebo, serwis społecznościowy

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas