Publico24 oferuje nowy model dystrybucji prasy. Przedsiębiorcy zamiast drukowanych gazet czy magazynów mogą zaoferować swoim klientom elektroniczne wydania w punktach handlowo-usługowych. Od września planowane jest także uruchomienie abonamentu dla indywidualnych użytkowników, w modelu znanym z takich platform jak Spotify czy Netflix za 19,99 zł miesięcznie.
Publico24 oferuje dostęp do 50 tytułów prasowych w ramach usługi wirtualnego kiosku. Kiosk jest aktywowany na telefonie użytkownika specjalnym beaconem, dzięki czemu czytelnik ma dostęp do prasy za darmo. Technologia oparta o beacony jest dostępna dzięki przedsiębiorcom - właścicielom kawiarni, którzy opłacając stały abonament, udostępniają swoim klientom możliwość przeglądu codziennej prasy. Dzięki temu czytelnicy mają dostęp do gazet za darmo, a wydawcy otrzymują zapłatę od firmy za wyświetlane reklamy.
Jak to działa Publico24?
Użytkownik smartfona może połączyć się za pośrednictwem wi-fi lub bluetootha z tzw. beaconem (z urządzeniem umożliwiającym dostęp do prasy) i otrzymać możliwość przeglądu wybranych tytułów. W pobliżu beacona i do dwóch godzin od zerwania połączenia, za darmo i bez ograniczeń może czytać pobraną e-gazetę. Dzięki technologii HTML5 może dopasować jej treść do ekranu, bez konieczności jej przybliżania czy oddalania.
- Stworzyliśmy kiosk cyfrowy, ale inny niż funkcjonowały do tej pory. Oprócz tego, że za każde wydanie można zapłacić cenę okładkową, otrzymać je i przeczytać, oferujemy też usługę firmom takim jak hotele, kawiarnie, punkty obsługi, ale też miejsca użyteczności publicznej. Będąc w takim miejscu użytkownik, klient hotelu, kawiarni, restauracji czy warsztatu samochodowego może skorzystać bezpłatnie z całej dostępnej prasy. Łączy się za darmo, za pośrednictwem beaconów lub sieci wi-fi. Taki wygodny kanał dystrybucji daje również nowe możliwości reklamodawcom - tłumaczył wczoraj na konferencji Piotr Przewrocki z Publico24.
Oferta Publico24 skierowana jest do przedsiębiorców, którzy chcą przyciągnąć klientów poprzez umożliwienie dostępu do bieżącej prasy. Do tej pory współpracę z firmą nawiązała m.in. sieć kawiarni So!Coffee (obecnie to 63 punkty), FlixBus (trwają testy autobusu na trasie Warszawa-Zakopane, sieć planuje wdrożyć to rozwiązanie w 150 autokarach) czy z Iqos.
Przedsiębiorca, który chce, aby usługa była dostępna w jego punkcie, płaci abonament w cenie 100-500 złotych miesięcznie.
Piotr Przewrocki z Publico24 przekonuje, że do końca roku otwartych zostanie do 2 tys. punktów dostępowych, w których użytkownicy będą mogli korzystać z prasy za pośrednictwem aplikacji.
Nowy numer w wersji elektronicznej za opłatą
Indywidualny użytkownik za pośrednictwem wirtualnego kiosku ma także możliwość dostępu do prasy codziennej poprzez aplikację w swoim telefonie. Może kupić wydanie w wersji elektronicznej w cenie detalicznej, określonej przez wydawcę.
Publico24 od września planuje uruchomienie abonamentu dla indywidualnych użytkowników, w modelu znanym z takich platform jak Spotify czy Netflix, polegającym na co miesięcznej opłacie za dostęp do dedykowanych treści. Za 19,90 zł mamy dostać do całej oferty e-kiosku.
Aplikacja jest dostępna do ściągnięcia za darmo w systemie iOS oraz Android z App Store i Google Play. Można w niej znaleźć takie tytuły jak „Tygodnik Powszechny”, „Newsweek”, „Gość Niedzielny”, „National Geographic”, „Puls Biznesu”, „Dziennik Gazeta Prawna”, „Elle”, „Gala” czy „Glamour”. Wydanie może przeczytać użytkownik iPada, iPhona, tabletu, smartphona, Kindle’a i innego urządzenia mobilnego.
Firma prognozuje, że w 2018 roku osiągnie wynik 6 mln pobrań prasy, co ma przekonać reklamodawców, że reklama w e-tytułach udostępnianych przez Publico24 się opłaca. Standardowo firma umieszcza jedną ofertę reklamową na ok. 10 stron.
Publico24 to jedna z firm wspieranych przez Microsoft Polska. Jej prezesem jest Marek Szymczakowski, a współtwórcą Piotr Przewrocki – inwestor i anioł biznesu. Pilotaż aplikacji Publico24 Newsstand miał miejsce pod koniec 2016 roku.