Biznes2017-12-19
3

Apple Pay wejdzie do Polski w 2018 roku, wśród partnerów Alior Bank, BZ WBK i mBank. „Szybko zyska popularność”

Koncern Apple prowadzi rozmowy z polskimi bankami dotyczące wprowadzenia na naszym rynku systemu płatności zbliżeniowych Apple Pay. Wśród uczestników negocjacji mają być Alior Bank, BZ WBK i mBank. - Właściciele produktów firmy Apple są szczególnie otwarci na nowości technologiczne. W mediach specjalizujących się w tematyce związanej z Apple od dłuższego czasu debiut nowego systemu w Polsce jest wyczekiwany z niecierpliwością - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Jacek Uryniuk, redaktor naczelny serwisu Cashless.

Według informacji podanych przez serwis Cashless na podstawie własnych źródeł koncern Apple w grudniu br. złożył największym polskim bankom propozycje wdrożenia systemu płatności zbliżeniowych Apple Pay.

Część banków zrezygnowała ze współpracy z Apple, przy stole negocjacji pozostało 5, wśród których są m.in. Alior Bank, BZ WBK i mBank. W skutecznym wdrożeniu płatności zbliżeniowych ma współpracować jedna z dwóch największych organizacji płatniczych w Polsce, nie wiadomo jednak dokładnie o którą z nich chodzi. W założeniach Apple Pay ma wystartować na polskim rynku w II kwartale 2018 r.

Ani Apple, ani też banki biorące udział w rozmowach nie chcą zdradzać szczegółów negocjacji zasłaniając się tajemnicą handlową. W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Jacek Uryniuk, redaktor naczelny Cashless nie ma wątpliwości, że wprowadzenie Apple Pay będzie korzystne dla polskiego rynku transakcji bezgotówkowych.

- Płatności zbliżeniowe w Polsce są już rozwinięte dość dobrze - przypomina Jacek Uryniuk. - Z najnowszych danych NBP wynika, że prawie 70 proc. transakcji w sklepach stacjonarnych odbywa się już bez wkładania karty do terminala. Polacy szybko zaaprobowali tę nowość i są w ścisłej światowej czołówce pod względem wykorzystania technologii zbliżeniowej.

Według naczelnego Cashless wejście Apple Pay do Polski może przyczynić się do popularyzacji płatności mobilnych.

- Choć telefony marki iPhone nie są u nas bardzo popularne - korzysta z nich mniej niż 10 proc. użytkowników smartfonów, to mówi się że właściciele produktów firmy Apple są szczególnie otwarci na nowości technologiczne - podkreśla Uryniuk. - W mediach specjalizujących się w tematyce związanej z firmą Apple od dłuższego czasu debiut Apple Pay w Polsce jest wyczekiwany z niecierpliwością. Może to świadczyć o tym, że po wdrożeniu tej usługi szybko zyska ona popularność nad Wisłą. Obecnie w Polsce są już dostępne zbliżeniowe płatności mobilne HCE (w aplikacjach bankowych) i Android Pay w aplikacji firmy Google. Z raportu Cashless za III kw. bieżącego roku wynika, że z obu rozwiązań korzysta już ponad 600 tys. Polaków. Oba instrumenty nie są jednak dostępne dla użytkowników urządzeń z systemem operacyjnym iOS - zaznacza Uryniuk.

Apple Pay to platforma mobilnych płatności zbliżeniowych wprowadzona przez Apple jesienią 2014 roku. Pozwala ona na dokonywanie bezgotówkowych transakcji przy wykorzystaniu smartfona iPhone (więcej na ten temat).

Autor:ps

Więcej informacji:Apple, Apple Pay, Alior Bank, BZ WBK, mBank

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas