Internet2020-07-06
3

Apple wprowadzi dodatkowe zgody na śledzenie użytkowników. Branża reklamowa protestuje

Koncern Apple zapowiedział, że aplikacje w jego przyszłym systemie iOS będą musiały uzyskać dodatkowe zgody użytkowników na śledzenie ich zachowań w internecie. Plany koncernu wzbudziły protesty środowiska reklamodawców wspieranych przez Facebook i Google. Zdaniem branży zapowiedziane rozwiązanie może utrudnić targetowanie reklam.

Swoje plany związane z aplikacjami w kontekście reklam i prywatności Apple zdradził w trakcie przeznaczonej dla deweloperów ostatniej konferencji WWDC, która odbyła się pod koniec czerwca 2020 r.

Dodatkowe zgody na śledzenie

Podczas konferencji Apple zapowiedział m.in. że w nadchodzącym systemie iOS 14 pojawią się dodatkowe zabezpieczenia związane z prywatnością.

Koncern planuje, że zewnętrzne aplikacje przeznaczone na nową platformę będą musiały uzyskać przynajmniej podwójną zgodę użytkowników na śledzenie ich zachowań w internecie czy innych programach. Nie wystarczy np. akceptacja regulaminu, w której pojawia się zgoda na śledzenie.

Czytaj także: Startuje Huawei Next-Image Awards 2020, nagrody po 10 tys. dolarów

W aplikacji będzie musiało pojawić się dodatkowe wyskakujące okno, w którym użytkownik otrzyma jasny komunikat na temat tego jakie informacje na jego temat będą zbierane przez program. Zgoda lub odmowa będzie zależała wyłącznie od woli osoby korzystającej z aplikacji.

Czytaj także: Apple z własnymi procesorami w komputerach. Słuchawki AirPods z ciekawymi funkcjami

Branża reklamowa protestuje

Zapowiadając nowe rozwiązanie Apple podkreśla, że zależy mu na jak najlepszej ochronie prywatności użytkowników, a dodatkowe zgody na śledzenie w aplikacjach wpłyną pozytywnie na transparentność funkcjonowania tych platform.

Plany Apple nie wywołały jednak entuzjazmu wśród marketerów. Jak donosi Reuters grupa europejskich organizacji skupiających firmy działające w segmencie reklamy cyfrowej skrytykowała zamiary producenta iPhone’ów.

Część ze wspomnianych organizacji jest wspierana przez Facebooka oraz Google. Zdaniem krytyków wprowadzenie dodatkowych zgód w aplikacjach może doprowadzić do tego, że użytkownicy częściej niż dotąd będą blokować możliwość zbierania danych na temat ich preferencji i zachowań w sieci. Tym samym znacznie utrudnione będzie precyzyjne targetowanie, a to oznacza kłopoty dla branży reklamowej.

Apple nie odpowiedział na razie na zarzuty ze strony europejskiej branży reklamowej. Dokładny termin wprowadzenie systemu iOS 14 pozostaje nieznany.

Czytaj także: Apple TV+ zapowiada serial „Fundacja”. Pokazano pierwszy zwiastun

W zakończonym 28 marca 2020 r. drugim kwartale roku finansowego 2020 Apple zanotowało przychód w wysokości 58,31 mld dolarów. To o 1 proc. więcej niż rok wcześniej (58,02 mld dolarów). Nieznacznie zmalał rok do roku zysk netto koncernu z Cupertino: z 11,56 mld dolarów do 11,25 mld dolarów.

Autor:ps

Więcej informacji:Apple, iOS 14, aplikacje, reklama, prywatność

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas