Asbis, regionalny dystrybutor IT, w 2011 r. sprzedał ponad 450 tys. urządzeń nawigacji GPS pod marką własną Prestigio oraz ponad 150 tys. tabletów Prestigio Multi-pad i czytników e-book, podała spółka w komunikacie.
Przedstawiciele spółki deklarowali, że zwiększenie sprzedaży i udziału marek własnych w przychodach jest jednym z jej strategicznych celów.
"Uważamy wzrost naszych marek własnych – szczególnie na tak dużym i wymagającym rynku jak kraje b. ZSRR oraz Europa Środkowo-Wschodnia – za duży sukces naszej organizacji. W 2011 roku byliśmy między innymi wiodącym dostawcą urządzeń GPS, tabletów oraz czytników E-book na rynku, gdzie nasycenie rynku PC jest wciąż niższa niż w krajach Europy Zachodniej. Potwierdza to zarówno jakość naszych produktów jak i efektywność strategii marketingowej. Jest to szczególnie istotne ponieważ nasze marki własne - Prestigio and Canyon – tradycyjnie pozwalają osiągać marże zysku brutto wyższe niż w przypadku innych produktów, czasem przekraczające 20%. Ma to oczywiście kapitalne znaczenie dla naszych zysków. Naszą intencją na 2012 rok jest dalszy rozwój sprzedaży marek własnych, we wszystkich regionach gdzie jesteśmy obecni" - powiedział prezes Siarhei Kostevitch, ytowany w komunikacie.
Asbis podał, że sprzedaż marek własnych odpowiada obecnie ok. 6% całkowitych przychodów spółki.
Narastająco w I-III kw. 2011 roku spółka miała 2,63 mln USD skonsolidowanej straty netto wobec 0,81 mln USD straty rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 1011,92 mln USD wobec 957,99 mln USD.