Asbis, który przedstawił w czwartek kolekcję tabletów pod marką własną 'Prestigio', liczy na zdobycie "znaczącego" udziału w polskim rynku tabletów. Tablety Prestigio są już dostępne w sieci RTV Euro AGD oraz w sklepie internetowym Merlin. Spółka negocjuje umowy z kolejnymi kanałami sprzedaży.
"Gfk szacuje polski rynek tabletów w tym roku na 100 tys. sztuk. Liczymy, że osiągniemy w tym rynku znaczący udział, choć trzeba pamiętać, że wprowadzamy nowy produkt" - powiedział prezes Asbis Polska Marcin Harasim.
W lutym przedstawiciele spółki informowali, że Asbis liczy na wzrost udziału przychodów ze sprzedaży produktów pod markami własnymi (Prestigio i Canyon) w całości przychodów. Ten udział ma wzrosnąć z 5-6% w ostatnich latach do 7-8%. Marki własne, to najbardziej rentowna część biznesu Asbisa. Według przedstawicieli spółki, ich udział w rentowności to ok. 20%.
W skład kolekcji multipadów Prestigio zaprezentowanych przez Asbis wchodzi pięć modeli bazujących na systemie operacyjnym Android. Ich sugerowana cena detaliczna na polski rynek wynosi od 799 zł do 1599 zł.