Firma Kontel, dystrybutor marki Ascom w Polsce, wprowadza do sprzedaży smartfona dla personelu medycznego Ascom Myco.
Ascom Myco pozwala na dostęp do informacji o pacjentach, obsługę alarmów, prowadzenie rozmów czy przesyłanie informacji innym pełniącym dyżur osobom.
Urządzenie można odkażać regularnie, jest odporne na upadki i ma ergonomiczny kształt. Posiada dedykowane oprogramowanie Ascom Unite, 3,5-calowy ekran oraz wyświetlacz górny, informujący pielęgniarkę o rodzaju alarmu, bez konieczności wyjmowania smartfona z kieszeni fartucha. Integracja z centralnym systemem informatycznym sprawia, że informacje o pacjentach oraz alarmy związane ze stanem zdrowia osób znajdujących się pod opieką danej pielęgniarki trafiają wprost na jej smartfona, co ogranicza możliwość przeoczenia pilnego wezwania. Alarmy mają przypisane różne priorytety i oznaczane są hasłowo, aby wymusić konkretną, szybką reakcję, np. po wyświetleniu komunikatu "zatrzymanie akcji serca".
Jeśli chodzi o obsługę smartfona, po jednym kliknięciu wyświetlają się bieżące statusy i informacje o przypisanych pacjentach. Urządzenie komunikuje się z użytkownikiem na wiele sposobów - dźwiękowo, tekstowo, kolorystycznie i wibracyjnie.
Ponadto Myco wyposażono w skaner kodów kreskowych w technologii 1D i 2D oraz specjalnie zaprojektowany mocny klips do przytwierdzenia urządzenia w kieszeni fartucha. Urządzenie można także zintegrować z różnymi środowiskami, takimi jak system informacji szpitalnej, specjalistyczne oprogramowanie medyczne, systemy RTLS, aplikacje Android oraz platformy MDM, typu fabrycznie zainstalowany Ascom Device Manager, służący do zarządzania wszystkimi smartfonami w obrębie danej placówki medycznej.
Ascom Myco może również działać jako zwykły telefon wewnętrzny szpitalnej centrali telefonicznej, poprzez sieć Wi-Fi.