Biznes2017-09-18
1

ATM Grupa ze spadkiem zysku, w górę przychody ze sprzedaży

Andrzej Muszyński, prezes ATM GrupyAndrzej Muszyński, prezes ATM Grupy

W pierwszym półroczu 2017 r. ATM Grupa zanotowała wzrost przychodów do 90,5 mln zł oraz spadek zysku netto do 7,16 mln zł.

Zysk netto ATM Grupa w pierwszej połowie br. wyniósł 7,17 mln zł, co oznacza spadek wobec 9,18 mln zł rok wcześniej.

Jednocześnie ATM Grupa zanotowała 90,52 mln zł przychodów ze sprzedaży ogółem, co wobec 77,16 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 17,3 proc.



W przypadku produkcji telewizyjnej i filmowej - największego segmentu ATM Grupy - przychody ze sprzedaży pochodzące od zewnętrznych kontrahentów wyniosły 51,65 mln zł, co oznacza wzrost rok do roku o 4,7 proc. To efekt realizacji większej liczby nowych produkcji (m.in. seriali "Wataha", "Mecenas Lena Barska”, "Lombard: Życie pod zastaw" oraz programów realizowanych dla Canal+ Discovery).

Jednocześnie segment produkcji telewizyjnej, pomimo wzrostu przychodów i zysku z działalności operacyjnej, odnotował niższy zysk netto.

W segmencie zarządzania aktywami trwałymi przychody ze sprzedaży pochodzące od zewnętrznych kontrahentów wyniosły 15,56 mln zł, co oznacza spadek o 3,9 proc. w ujęciu rocznym. Biorąc jednak pod uwagę łączne przychody w segmencie odnotowano niewielki wzrost. Spadek zysków związany jest z dokonaniem przez spółkę ATM System w ub.r. sprzedaży z zyskiem (wynoszącym 918 tys. zł) środków trwałych, których wykorzystanie w ostatnim czasie znacząco zmalało. Sprzedaż ta miała charakter jednorazowy.
Ponadto na końcowy wynik segmentu wpływ mają koszty finansowania zewnętrznego związanego z budową studia filmowego w Warszawie oraz nabyciem wozu HD.

Z kolei segment nadawania obejmuje działalność związaną z nadawaniem kanału telewizyjnego ATM Rozrywka oraz działalność spółki Echo 24 (związaną z nadawaniem kanału telewizyjnego Echo24 i obsługą multipleksu lokalnego MUX L4). Wpływy z tytułu sprzedaży czasu antenowego na kanale ATM Rozrywka TV w pierwszym półroczu 2017 r. wzrosły o 2,1 proc. w porównaniu do pierwszego półrocza 2016 r. Ze spadkiem przychodów segmentu związany jest fakt, że w pierwszym półroczu 2016 r. na jego przychody wpływ miały przychody spółki Echo 24, w której ATM Grupa posiadała 100% udziałów, a w 2017 r. ma 33% udziałów i spółka uwzględniana jest tutaj jedynie wynikiem. W analizowanym okresie Echo 24 odniosła stratę, co przełożyło się na obniżenie wyników segmentu.

Z kolei na pozostały segment składają się przede wszystkim przychody związane m.in. ze sprzedażą nieruchomości, którą realizuje spółka ATM Inwestycje, a także odsetki od zdeponowanych środków pieniężnych na lokatach bankowych oraz odsetki od udzielonych pożyczek. Wzrost przychodów ze sprzedaży w tym segmencie wynika głównie ze sprzedaży większej ilości domów w ramach inwestycji prowadzonych przez ATM Inwestycje w miejscowościach Ślęza i Bielany Wrocławskie. Natomiast na wypracowany zysk wpływ mają także wyniki osiągnięte przez spółki Aidem Media (w zakresie sprzedaży gier komputerowych oraz udostępniania w nich miejsc reklamowych) oraz FM Pro (w zakresie obsługi imprez). Aidem Media osiągnęła słabszy wynik niż w okresie analogicznym, co spowodowane jest przesunięciem realizacji projektów na następne kwartały, a FM Pro w analizowanym okresie odnotowała stratę w związku z realizacją nierentownego, jednorazowego projektu.

Autor:km

Więcej informacji:ATM Grupa

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas