Prasa2014-10-14
1

„Auto-Moto” nowym liderem miesięczników motoryzacyjnych, „Motor” na czele tygodników

W lipcu 2014 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycję lidera awansował magazyn „Auto-Moto”.

Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w lipcu br. pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2013 roku zwiększyła się o 4,03 proc. i wyniosła 102 945 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 3,71 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 74 377 egz.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Wśród miesięczników pierwsze miejsce należało do magazynu „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer), który rok wcześniej był drugi. Jego wynik sprzedażowy w lipcu br. wyniósł 40 839 egz., po spadku o 6,35 proc.

Z trzeciej na drugą lokatę w analizowanym okresie awansował „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą na poziomie 40 122 egz., po wzroście o 2,29 proc.

Ostatnia pozycja podium przypadła magazynowi „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska), który w lipcu ub.r. był liderem. Tytuł ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 21,60 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 36 648 egz.

Natomiast największy wzrost w segmencie miesięczników - o 17,37 proc. do 9 296 egz. - odnotował „Automobilista” (Automobilista). W zestawieniu uplasował się on na miejscu szóstym - ostatnim.

Zobacz tabelę


W lipcu 2014 roku w porównaniu do czerwca 2014 roku sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zmniejszyła się o 0,97 proc., a wynik „Auto Świata” - o 0,37 proc.

Natomiast wśród miesięczników największym wzrostem (o 26,17 proc.) pochwalić się mógł „Świat Motocykli” (Agora), a jedyny spadek odnotował tutaj „Top Gear” - było to 4,38 proc.

Zobacz tabelę

 


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas