W sierpniu 2014 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycję lidera awansował magazyn „Auto-Moto”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w sierpniu br. pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2013 roku zwiększyła się o 3,01 proc. i wyniosła 115 224 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 1,74 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 78 181 egz.
Wśród miesięczników pierwsze miejsce należało do magazynu „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer), który rok wcześniej był trzeci. Jego wynik sprzedażowy w sierpniu br. wyniósł 44 477 egz., po wzroście o 0,63 proc. - jedynym w zestawieniu.
Drugą lokatę w analizowanym okresie zajął „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą na poziomie 43 171 egz., po spadku o 4,80 proc.
Ostatnia pozycja podium przypadła magazynowi „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska), który w sierpniu ub.r. był liderem. Tytuł ten zanotował spadek, wynoszący 12,28 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 40 261 egz.
Natomiast największy spadek w segmencie miesięczników - o 27,51 proc. do 6 655 egz. - odnotował magazyn „Classic Auto” (Stratos Concept). W zestawieniu uplasował się on na miejscu siódmym - ostatnim.
Zobacz tabelę
W sierpniu 2014 roku w porównaniu do lipca 2014 roku sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 11,93 proc., a wynik „Auto Świata” - o 5,11 proc.
Natomiast wśród miesięczników największym wzrostem (o 9,86 proc.) pochwalić się mógł „Auto Świat Poradnik”, a najwięcej stracił tutaj „Automobilista” (Automobilista) - było to 16,98 proc.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.