W lipcu 2009 roku większość tytułów z segmentu pism motoryzacyjnych (tygodniki i miesięczniki) zanotowało spadek sprzedaży w porównaniu z analogicznym miesiącem 2008 roku. Liderem segmentu był "Auto Świat", spada sprzedaż "Top Gear".
Sprzedaż ogółem tygodnika "Auto Świat" (Axel Springer Polska) wyniosła w lipcu 2009 r. 100 858 egz., co w stosunku do lipca 2008 roku oznacza spadek o 8 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazł się tygodnik "Motor" (Wydawnictwo Bauer) ze sprzedażą na poziomie 91 730 egz. (spadek o 10 proc.).
Trzecia pozycja przypadła miesięcznikowi "Top Gear" (Burda Media Polska), który na polskim rynku zadebiutował w marcu 2008 roku. Jego sprzedaż w lipcu 2009 r. wyniosła 76 210 (w dół o 17 proc.).
Zobacz tabelęPorównując dane z lipca br. do danych z poprzedniego miesiąca można stwierdzić, że najwięcej stracił "Motor". Zobacz tabelę
* -"Auto Świat" i "Motor" to tygodniki, natomiast pozostałe tytuły wymienione w zestawieniu są miesięcznikami.