W styczniu 2009 roku większość tytułów z segmentu pismmotoryzacyjnych (tygodniki i miesięczniki) zanotowało spadeksprzedaży w porównaniu z analogicznym miesiącem 2008 roku. Lideremsegmentu był "Auto Świat".
Sprzedaż ogółem tygodnika* "Auto Świat" (Axel Springer Polska)wyniosła w styczniu 2009 r. 113 917 egz., co w stosunku doanalogicznego okresu w 2008 roku oznacza spadek o 0,5 proc. -wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanychprzez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazł się tygodnik "Motor" (WydawnictwoBauer) ze sprzedażą na poziomie 105 462 egz. (wzrost o 0,5proc.).
Trzecia pozycja przypadła miesięcznikowi "Top Gear" (Burda MediaPolska), który na polskim rynku zadebiutował w marcu 2008 roku.Jego sprzedaż w styczniu 2009 r. wyniosła 90 248 egz. (w grudniu 78599 egz., w listopadzie, 83 738 egz., w październiku - 85 360 egz.,we wrześniu 100 382 egz., w sierpniu 89 342 egz., w lipcu było to92 570 egz., w czerwcu - 83 397 egz., w maju - 97 019 egz., wkwietniu - 114 069 egz., a w marcu - 94 970 egz.).
* "Auto Świat" i "Motor" to tygodniki, natomiast pozostałe tytuływymienione w zestawieniu są miesięcznikami.