Telewizja2010-07-14
3

AXN liderem - w górę kanały HBO, traci Cinemax

AXN bez zmian był najpopularniejszym kanałem filmowym w zeszłym miesiącu. Najwięcej zyskała stacja premium HBO Comedy, a główne HBO weszło już do pierwszej czwórki. Słabo radzą sobie za to Cinemaxy i AXN Sci-Fi.

Udział kanału AXN w grupie 4+ wyniósł w czerwcu br. 0,90 proc., co oznacza, że stacja zanotowała wzrost o 19,7 proc. względem czerwca 2009 roku – pokazują dane Nielsen Audience Measurement (NAM). Druga pozycja w zestawieniu przypadła kanałowi Kino Polska z 0,64 proc. udziału (tu wzrost wyniósł aż 70,9 proc.), zaś podium zamyka Comedy Central z wynikiem na poziomie 0,44 proc. (wzrost o 6,8 proc.)

Na wysokie czwarte miejsce z szóstego awansował kanał HBO, którego udział wzrósł o 46,8 proc. do 0,35 proc. Jednocześnie największy wzrost (85,3 proc.) w zestawieniu zanotował HBO Comedy, którego udział ukształtował się na poziomie 0,13 proc.

Zdaniem Wojciecha Kowalczyka, dyrektora marketingu spółki At Media, powodów takich wzrostów można upatrywać w zwiększeniu dystrybucji kanału oraz w jego programmingu. Kowalczyk zwraca uwagę, że HBO spośród kanałów premium ma największą liczbę abonentów, która dynamcznie rośnie. Jego zasięg w panelu NAM wynosi obecnie 12,4 proc., podczas gdy w czerwcu ub.r. było to 9,6 proc.

- Programming stacji nie odbiega znacznie od zeszłorocznego jeżeli chodzi o pozycje filmowe, ale w top programów w br. pojawiły się seriale. Zgodnie z badaniem '3 targety SMG/KRC' dla At Media – lubimy oglądać programy, które już znamy lub rozpoznajemy - dodaje Kowalczyk. Najlepiej oglądane pozycje na antenie HBO w czerwcu br.to “U Pana Boga za piecem” (kontynuacja serii filmów), “Odlot” i “Surogaci” (produkcje promowane w mediach) oraz właśnie serial “Spartakus”.

Największy spadek w zestawieniu zanotował będący na ostatnim miejscu kanał Cinemax, którego udział spadł o 48,7 proc. do 0,02 proc. Identyczny udział i nie wiele mniejszy spadek dotyczył też siostrzanej stacji Cinemax 2. Tyle samo co Cinemax stracił także AXN Sci-Fi, choć jego udział był wyższy i wyniósł 0,07 proc. Stało się tak, mimo że stacja ta w kwietniu br. zyskała odświeżoną ofertę programową.
 

Zobacz tabelę


 

Zobacz tabelę


 

W grupie komercyjnej 16-49 pierwsza czwórka kanałów jest taka sama. Lider AXN zanotował tutaj wzrost udziału o 9 proc. do 1,27 proc., drugie Kino Polska miało 0,81 proc. udziału po wzroście o 86,7 proc., zaś zajmujący trzecią lokatę Comedy Central – 0,79 proc. (wzrost o 6,8 proc.).

Stacja HBO w 16-49 zanotowała jeszcze większy wzrost niż w 4+ wynoszący 55,4 proc., podobnie było z HBO Comedy, którego widownia poszła najbardziej do góry i wzrosła niemal dwukrotnie. Spory spadek dotknął Cinemaxa, ale najbardziej w dół poszybował AXN Sci-Fi.
 

Zobacz tabelę

Autor:pp

Więcej informacji:AXN, HBO, Cinemax, kanał filmowy

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas