Telewizja AXN rozpoczęła drugą edycję programu społecznego „Nakręcamy wyobraźnię” skierowanego do dzieci ze świetlic środowiskowych. Ambasadorami akcji są Edyta Jungowska, Xawery Żuławski, Adam Sztaba, Maria Konarowska i zespół De Mono.
W tegorocznej edycji programu „AXN. Nakręcamy wyobraźnię” biorą udział podopieczni i wychowawcy z 70 świetlic w całej Polsce, czyli dwukrotnie więcej niż w ubiegłym roku. W pierwszym etapie akcji dzieci przygotowują prace konkursowe: obrazkowe scenariusze jednego dnia z życia świetlicy, które zostaną zaprezentowane na uroczystej wystawie w Warszawie pod koniec listopada. Następnie jury oraz widzowie AXN wybiorą trzy najlepsze prace, których autorzy w drugim etapie otrzymają do dyspozycji profesjonalną ekipę filmową i nakręcą etiudę na podstawie swojego autorskiego pomysłu. Finałowe głosowanie odbędzie się w lutym, twórcy najlepszego filmu wywalczą generalny remont i wyposażenie wnętrza swojej świetlicy, która po odnowieniu zostanie uroczyście otwarta już w maju.
Ambasadorami akcji są Edyta Jungowska, Xawery Żuławski, Adam Sztaba, Maria Konarowska oraz zespół De Mono.
- Na swojej drodze spotykam mnóstwo zdolnych, młodych ludzi. Zdarza się, że mają problem z motywacją i wiarą w siebie. Kiedy z nimi rozmawiam, często okazuje się, że to właśnie w dzieciństwie zabrakło im potrzebnego wsparcia. Jeżeli mogę pomóc jednemu zdolnemu dziecku albo grupie, to jest to najlepsze, co mogę dać z siebie, ze swojej popularności - uzasadnia Sztaba. - Akcja pomaga wychowankom świetlic, ale także ich nieocenionym opiekunom. To oni są motorem działań, motywują dzieciaki do tego, żeby im się chciało. Ludzie, którzy robią to z pasji, nie dla pieniędzy. Kapitałem jest poświęcony czas, który się opłaca, bo daje efekty - dodaje Edyta Jungowska