Reklama2017-12-15
9

„Docenisz różnicę” - Bank Pekao SA reklamowany z żubrem jako polski bank (wideo)

Startuje pierwsza duża kampania reklamowa Banku Pekao SA po przejęciu go przez PFR i Grupę PZU. Akcja, oparta na haśle „Docenisz różnicę” i symbolu żubra, podkreśla, że Pekao znów jest polskim bankiem. Przygotowały i realizują ją firmy marketingowe McCann Worldgroup, Dynamo, The Digitals, MediaCom Warszawa i Sales & More.

Kampania ma charakter wizerunkowy. Jest oparta na spocie pokazującym osoby w istotnych pod różnymi względami sytuacjach życiowych: menedżer w nowym biurze, właścicielka kwiaciarni sprzedająca bukiet, chłopak płacący za dziewczynę w kawiarni, rodzina jadąca nad morze, para na zagranicznych wakacjach i impreza w nowym mieszkaniu.

Większość bohaterów na różne sposoby korzysta z usług Banku Pekao SA: płacą lub odbierają płatności kartą i smartfonem oraz odwiedzają oddział bankowy. W reklamie przewija się też charakterystyczny dla Banku Pekao żubr - jako neon na budynku, grafika na billboardzie, brelok przy kluczu, a także posąg przed warszawską siedzibą banku.

Spot kończy się hasłem „Docenisz różnicę” oraz informacją, że Pekao SA to polski bank wspierający zmiany w życiu. - Współfinansujemy wielkie inwestycje, które zmieniają nasz kraj oraz pomagamy przy tych, które zmieniają Twoje najbliższe otoczenie, wspierając zarówno lokalne inwestycje samorządowe, jak i realizacje Twoich osobistych planów - wylicza bank w opisie reklamy.

Jest to pierwsza duża kampania Banku Pekao SA po tym, jak w czerwcu br. kontrolny pakiet 32,8 proc. jego akcji za 10,6 mld zł kupiły Grupa PZU i Polski Fundusz Rozwoju. Zapowiedziano, że z identyfikacji wizualnej banku znikną oznaczenia UniCredit Group, a przywrócony zostanie żubr obecny wcześniej w logo Pekao przez 13 lat.

- To pierwsza wizerunkowa kampania Pekao od lat. Pokazujemy w niej bank bliski ludziom, pomocny i wspierający biznes. Jestem pewna, że Klienci docenią różnicę - opisuje Beata Nanasik, dyrektor zarządzająca centrum komunikacji, marketingu i badań w Banku Pekao SA, która nadzorowała prace nad akcją od samego początku.

Działania reklamowe ruszyły w czwartek w kinach (ogółem obejmą 240 kin), a od poniedziałku będą realizowane w telewizji (ma tam dotrzeć do 23 mln odbiorców), internecie (m.in. w social media), prasie oraz na outdoorze.

Kampania wizerunkowa potrwa do połowy stycznia, później planowane są reklamy produktowe.

Kreacją kampanii zajęła się agencja McCann Worldgroup. Spot wyreżyserował Marek Dawid, a wyprodukowało studio filmowe Dynamo. Za działania w internecie odpowiada agencja The Digitals, a za planowanie i zakup mediów - domy mediowe MediaCom Warszawa i Sales & More.

Autor:tw

Więcej informacji:Bank Pekao, bank, rebranding

KOMENTARZE(9)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas