Biznes2017-06-30
2

Bankowość internetowa najczęstszym problemem klientów banków

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

28% klientów przyznaje, że w ciągu ostatniego pół roku zgłaszało w swoim banku jakikolwiek problem. Najczęściej robili to klienci BGŻ BNP Paribas, a najrzadziej ING Banku Śląskiego. Pytania klientów najczęściej dotyczyły bankowości internetowej - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Najczęściej problemy zgłaszają klienci banków BGŻ BNP Paribas, Citi Handlowy oraz Raiffeisen Polbanku, najrzadziej zaś ING Banku Śląskiego, Alior Banku oraz Banku Pekao SA.

44% respondentów twierdzi, że jest zadowolona ze sposobu rozwiązania ich problemu przez bank. Najwyższą satysfakcję deklarują klienci ING Banku Śląskiego, Credit Agricole i mBanku, najniższą zaś klienci BGŻ BNP Paribas oraz BZ WBK. Zdecydowanie najgorzej oceniany jest przez klientów czas rozwiązania problemu, a najlepiej kontakt z pracownikiem podczas zgłoszenia.

Banki różnią się od siebie typami problemów, z jakimi zgłaszają się do nich klienci. Problemy z bankowością internetową najczęściej zgłaszają klienci Banku Pocztowego oraz BGŻ BNP Paribas, najrzadziej zaś Alior Banku. Na opłaty i prowizje najczęściej narzekają klienci Alior Banku i Citi Handlowego, a najrzadziej Banku Pocztowego i Eurobanku.

Problemów z produktami najczęściej doświadczają klienci Banku Millennium, najrzadziej zaś klienci PKO Banku Polskiego. Z kolei problemy z bankowością mobilną najczęściej mają klienci Eurobanku i BZ WBK, a najrzadziej Banku BPH oraz mBanku. Natomiast problem polegający na wprowadzeniu w błąd przez pracownika najczęściej zgłaszają klienci Eurobanku, a najrzadziej PKO BP i BGŻ BNP Paribas.

Badanie "Bank doceniony przez klientów" jest realizowane przez ARC Rynek i Opinia od 2016 r. Badaniem jest objętych 15 banków: Alior Bank, Bank BPH, Bank Millennium, Bank Pekao SA, Bank Pocztowy, BGŻ BNP Paribas, BZ WBK, Citi Handlowy, Credit Agricole, Eurobank, Getin Bank, ING Bank Śląski, mBank, PKO BP i Raiffeisen Polbank. Liczebność próby dla każdego banku wyniosła ok. 250 klientów w każdej fali. Respondentami w badaniu były osoby w wieku 18-59 lat, które posiadają konto w banku.

Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia za pomocą mixu metod ilościowych: CAWI (epanel.pl) oraz TAPI (wywiady face-to-face realizowane przy użyciu tabletów w grupach demograficznych o niższej penetracji internetu - 20% wywiadów). W 2-giej fali badania (IV kw. 2016) zrealizowano 3175 wywiadów.

Autor:km

Więcej informacji:bankowość internetowa, bank

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas