Największe stacje miały w wakacje br. mniejszy udziały w rynku niżrok wcześniej. Liderem była TVP 1 przed Polsatem. W grupiekomercyjnej największy udział miała także Jedynka, czwarta TVN.Ranking top 30 stacji tylko w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Liderem rynku telewizyjnego w wakacje 2009* roku była"Jedynka" - wynika z najnowszych danychTNS OBOP przygotowanych dlaWirtualnemedia.pl. W porównaniu z analogicznymokresem w 2008 roku TVP1 zanotowała spadek udziału w rynku o 3,40punktu proc. do poziomu 19,60 proc..
Drugi w rankingu Polsat stracił 0,59 punktuproc. (14,16 proc.), tuż za nim TVP 2 - 13,62proc.(mniej o 2,12 punktu proc.).
Na czwartej pozycji - spadek o 1,32 punktu proc. - znalazła sięTVN (10,65 proc.).
W lipcu swój wynik poprawiły m.in. TVP Info(wzrost o 0,30 punktu proc.) oraz TV4 (wzrost o0,57 punktu proc.).
Zobacz tabelę
W grupie 16-49 - docelowej dla stacji komercyjnych- pozycję lidera utrzymała TVP 1, mimo spadku.
W grupie 16-49 (miasta) na pozycji lideraznalazła się TVP 1 przed Polsatem.
Zobacz tabelę*dane za 01-30.08.2009 i 01-30.08.2008