Liderem rynku telewizyjnego w kwietniu 2011 r. była TVP 1, mimo mniejszego udziału w rynku. W grupie 16-49 numerem jeden Polsat - top 30 stacji w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Jak wynika z danych telemetrycznych TNS OBOP przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl, udział Jedynki w rynku telewizyjnym w kwietniu 2011 r. wyniósł 17,92 proc. i był o 7,5 proc. niższy niż w analogicznym okresie ub.r. Na drugim miejscu, ze sporą stratą do lidera, znalazła się TVN z udziałem na poziomie 14,47 proc. (spadek o 3,5 proc.).
Na pozycję trzecią awansowała Telewizja Polsat, której udział w rynku telewizyjnym wzrósł o 6 proc. i wyniósł 13,93 proc.
Tuż za podium znalazła się TVP 2, która rok wcześniej zajmowała trzecią lokatę. Jej udział w rynku telewizyjnym w kwietniu 2011 r. wzrósł o 3 proc., co dało tej stacji wynik na poziomie 13,64 proc.
Zagregowany całodobowy udział w rynku czterech największych nadawców wyniósł w kwietniu 2011 roku 59,96 proc., w porównaniu do 60,54 proc. w analogicznym okresie 2010 r.
Najpopularniejszą stacją w grupie widzów z dostępem do telewizji kablowej i/lub satelitarnej była w kwietniu 2011 roku także TVP 1, której udział wyniósł tutaj 14,46 proc. (spadek o 4 proc.) i był niższy niż w grupie wszystkich widzów.
Na pozycję drugą spadła TVN z udziałem 14,06 proc., co oznacza spadek o 7 proc. Dalej znalazły się Polsat i TVP 2 - obie te stacje miały tutaj udziały gorsze niż wśród wszystkich widzów.
Zobacz tabelę
W grupie 16-49 - docelowej dla stacji komercyjnych - liderem w kwietniu 2011 r. była Telewizja Polsat z wynikiem 16,97 proc. Na drugą pozycję spadła TVN a na trzecią TVP 1.
W grupie 16-49 (miasta) pozycję lidera obroniła stacja TVN, która zyskała 1 proc do poziomu 18,16 proc. Druga była Telewizja Polsat z wynikiem 15,45 proc., która z kolei zanotowała wzrost udziału o 12 proc.