We wtorek Telewizja Republika pokazała pierwszy odcinek nowego cotygodniowego programu „Magazyn wojskowy”. Będzie go prowadził dziennikarz stacji Michał Trześniewski. Współpraca TV Republika z Bartłomiejem Misiewiczem ma zacząć się jesienią.
Pierwszy odcinek „Magazynu wojskowego” został wyemitowany we wtorek o godz. 18:35, będzie dotyczył targów Pro Defense 2017. Kolejne odcinki będą pokazywane co tydzień o tej porze.
Gospodarzem programu jest Michał Trześniewski, dziennikarz od dłuższego czasu związany z TV Republika.
- Będziemy poruszali tematy organizacji pro obronnych w Polsce, klas mundurowych w szkołach i działalności Ministerstwa Obrony Narodowej w zakresie aktywności pro obronnych społeczeństwa - opisuje „Magazyn wojskowy” Dorota Kania, redaktor naczelna TV Republika, w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.
Program jest realizowany pod patronatem Polskiej Grupy Zbrojeniowej, która jest partnerem targów Pro Defense 2017. - Na razie zaplanowanych jest kilka odcinków, zobaczymy, jak będzie rozwijać się współpraca - informuje Dorota Kania.
Telewizja | Telewizja Republika: ponad milion zł od inwestorów, będą zmiany w ramówce i radzie nadzorczej |
Pod koniec kwietnia portal Wirtualnemedia.pl jako pierwszy podał, że z Telewizją Republika będzie współpracował Bartłomiej Misiewicz, były rzecznik MON-u. Członek zarządu stacji Tomasz Sakiewicz zapowiedział wtedy, że wbrew naszym wstępnym ustaleniom Misiewicz nie będzie pozyskiwał dla niej reklamodawców, tylko prowadził program o obronności.
Program Misiewicza najwcześniej pojawi się w TV Republika jesienią. - Na razie nie ma tematu Bartłomieja Misiewicza, ponieważ nie wprowadzamy nowej ramówki. Obecnie mamy nowe programy, które można przygotować dobrze i szybko wprowadzić na antenę - wyjaśnia nam Dorota Kania.
W drugiej połowie maja TV Republika zaczęła emisję programów „Pod przykryciem” (współprowadzonego przez posłankę PiS Joannę Lichocką) i „Geopolityczny tygiel” Jerzego Targalskiego, a także „10.04.2010.FAKTY” omawiającego prace podkomisji badającej katastrofę smoleńską. Natomiast od drugiej połowy kwietnia w stacji pokazywany jest cykl wywiadów Emili Pobłockiej „Gwiazdy w Republice”.
Według danych Nielsen Audience Measurement w kwietniu br. Telewizja Republika miała 0,09 proc. udziału w rynku oglądalności.