Prasa2011-09-23
17

Bauer: “Flesz” wzorowany jest na naszym magazynie “Grazia”

Wydawnictwo Bauer twierdzi, że okładka zerówki szykowanego przez Edipresse Polska dwutygodnika „Flesz” oraz koncepcja tego pisma zostały oparte na pomysłach z magazynu „Grazia” wydawanego przez Bauer Media Group w Wielkiej Brytanii.

Zdaniem Bauera, okładka „Flesza” zaprezentowana przez Edipresse w poniedziałek (wersja zerowa z Małgorzatą Sochą), jest wiernym opracowaniem okładki „Grazii”, a koncepcja pisma 50/50 (połowa magazynu o gwiazdach, połowa o stylu przez ich pryzmat) jest odwzorowaniem koncepcji wydawniczej tego tytułu. Koncepcją graficzną i wydawniczą “Grazii” stworzył Bauer Media UK  i jak - czytamy w komunikacie przesłanym do portalu Wirtualnemedia.pl - "z sukcesem zaimplementował ten magazyn również na innych rynkach europejskich".

- Wydawnictwo Bauer, po zapoznaniu się z rynkową wersją pisma "Flesz", podejmie decyzję co do ewentualnych dalszych kroków prawnych - informuje spółka.


Wydawnictwo Edipresse Polska podtrzymuje nadal jednak, że „Flesz” to ich autorski, unikalny projekt, nad którym pracowało dwa i pół roku. Jego koncepcją stworzyła Izabela Bochenek-Strauss, dyrektor zarządzająca spółki, zaś makietę pisma przygotowały designerki z Nowego Jorku Mary Jane Fahey oraz Mariannie Ochs.

>>> Małgorzata Socha w kampanii “Flesza”, 7 mln zł na reklamę!

-  Magazyny o gwiazdach i stylu to trend światowy, o czym mówiliśmy na konferencji. ”Flesz” będzie pierwszym takim tytułem w Polsce - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Małgorzata Modrzewska, dyrektor wydawnicza w Edipresse Polska. - “Grazia” ma inny layout i strukturę i jest jednym z reprezentantów tego trendu na świecie obok m.in. francuskiego pisma  „Be” - dodaje.

Przypomnijmy, że Edipresse w poniedziałek zarzuciło Bauerowi, że wykorzystał on pomysły z projektu „Flesza” w swoim dwutygodniku „Show”, który od połowy sierpnia br. ukazuje się wraz z działem “Show Style”. Edipresse żąda od konkurenta zaprzestania naruszania swoich praw. Bauer w odpowiedzi na te zarzuty stwierdził, że są one “nieprawdziwe, nieuczciwe i nielogiczne” (więcej o tym sporze).

>>> Spór o pisma kulinarne. Burda: wyrzucić Phoenix Press  z Izby Wydawców Prasy

„Flesz” ma zadebiutować na rynku w drugiej połowie października br. Liczyć będzie ok. 100 stron, kosztować 2,20 zł, wydany zostanie w nakładzie 500 tys. egz. (więcej na ten temat).

Autor:pp

Więcej informacji:Flesz, Grazia, Show

KOMENTARZE(17)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas