BBC udostępniła nową odsłonę aplikacji BBC News do urządzeń mobilnych. Najważniejsze zalety serwisu to dynamiczne dostosowanie treści do zainteresowań użytkowników oraz dostęp do szerokiej bazy zdjęć i materiałów audio/wideo.
Aplikacja, udostępniona w weekend, jest przeznaczona na systemy iOS i Android, i od momentu premiery w ciągu kilkunastu godzin została ściągnięta ponad 1,5 mln razy.
BBC podkreśla, że serwis został przebudowany od podstaw i obecnie oferuje użytkownikom dostęp do informacji w sposób w pełni przystosowany do wymogów mobilnego odbiorcy.
Podstawowym ulepszeniem w stosunku do poprzednich wersji aplikacji ma być dostosowanie treści do wymagań i upodobań użytkowników (za pośrednictwem sekcji „My News”). Materiały są dobierane w zależności od tego jakie informacje, filmy wideo i zdjęcia odbiorca przeglądał wcześniej oraz jakich treści poszukiwał.
Według zapowiedzi wydawcy użytkownicy BBC News mają obecnie szerszy wybór artykułów pochodzących z całej międzynarodowej sieci dziennikarzy tworzących materiały dla brytyjskiej stacji, a także dostęp do pełnego zbioru multimediów - zdjęć, filmów wideo i nagrań audio. Nowością jest także nadawany na bieżąco newsowy serwis radiowy BBC, a także dostosowanie aplikacji do współpracy ze smartwatchami, zarówno tymi pracującymi pod kontrolą Androida, jak i z Apple Watch.
- Obecny odbiorca oczekuje od nas nie tylko dostosowanego technicznie do warunków mobilnych przekazu, lecz także treści skrojonych dla niego na miarę - podkreśla w komunikacie Richard Porter, digital and editorial director w BBC Global News. - Naszym zadaniem jest dostarczenie mu na bieżąco wszystkich najważniejszych informacji, którymi żyje świat, ale w sposób który go nie przytłoczy, a zainteresuje.
Pierwsza wersja aplikacji BBC została udostępniona w 2010 r. Dzisiaj 50 proc. użytkowników korzysta z serwisu BBC News za pośrednictwem urządzeń mobilnych - w 2012 r. było to jedynie 12 proc. Od momentu uruchomienia pierwszej odsłony serwis BBC News został ściągnięty przez ponad 40 mln użytkowników pochodzących z ok. 200 krajów. Według danych BBC obecnie aplikacja notuje miesięcznie prawie 0,5 mld odsłon.