Telewizja2015-11-05
29

Będą duże zmiany w TVP Regionalnej. „Powstaną anteny 16 regionów”

TVP planuje rozbudować anteny ośrodków terenowych. -  Chcemy dać sobie spokój z tzw. telewizją regionalną na rzecz telewizji regionów: Gdańska, Wrocławia czy Gorzowa - mówi prezes TVP Janusz Daszczyński. Zmiany mają zostać wprowadzone w I kwartale 2016 roku.

Utworzona we wrześniu 2013 roku TVP Regionalna każdego dnia przez cztery i pół godziny nadaje pasma tworzone przez 16 oddziałów terenowych TVP , a resztą ramówki stanowi pasmo wspólne. Składa się ono z pozycji z różnych ośrodków, programów tworzonych w Warszawie oraz różnych powtórek. Taka koncepcja kanału od początku nie podobała się prezesowi Januszowi Daszczyńskiemu, który stery w TVP objął pod koniec lipca br.

- Eksperyment, który został wprowadzony, naszych widzów zdezorientował. Trudno nie rozumieć widza, gdy oglądając TVP Olsztyn widzi problemy z ulicą w Krakowie - mówił w środę Daszczyński.

W związku z tym zdecydował on o daleko idących zmianach w TVP Regionalnej. Najprawdopodobniej znikną z niej takie jak dotąd pasma wspólne. Całą ramówkę będą stanowić jedynie pasma tworzone przez każdy z oddziałów, powtarzane kilka razy na dobę.

- Zamysł jest, by robić bloki powtarzalne, których jądrem będzie informacja lokalna, odświeżana w rytm zegara - mówił Daszczyński. Nie chciał podać szczegółów, ale zapowiedział, że redakcja regionalna w Warszawie (tworząca teraz program do pasma wspólnego - przyp.) nie będzie już tak obszerna jak teraz.

Zmiany mają zostać wprowadzone w I kwartale 2016 roku, możliwe, że już od stycznia. Pracuje nad nimi Bogumił Osiński, który wrześniu br. zastąpił Marka Pasiutę na stanowisku dyrektora Ośrodka Programów Regionalnych.

Dodajmy, że od września br. oddziały odwiedzają przedstawiciele centrali pod wodzą Jacka Snopkiewicza, badając ich kondycję programową i stan posiadania. Dotąd kontrola ta objęła TVP Opole, TVP Gdańsk, TVP Katowice i TVP Poznań. Janusz Daszczyński zapowiedział, że Telewizja Polska będzie chciała sprzedać niepotrzebne nieruchomości czy tereny, które posiadają niektóre oddziały.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w październiku br. TVP Regionalna miała 1,03 proc. udziału w rynku.

Autor:Patryk Pallus

KOMENTARZE(29)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas