Prasa2011-01-17
21

Będzie nadzwyczajna kontrola sprzedaży “Wprost”

Zarząd Związku Kontroli Dystrybucji Prasy przychylił się do wniosków wydawców “Polityki” i “Newsweeka” o nadzwyczajny audyt rozpowszechniania tygodnika “Wprost” w 2010.

Jak informuje w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Iwona Szczęsna, dyrektora biura ZKDP, nadzwyczajna kontrola we “Wprost” odbędzie się w lutym br. Jej celem jest sprawdzenie, czy wydawca pisma zgodnie z prawdą przedstawia dane o rozpowszechnianiu tytułu w deklaracjach wysyłanych do ZKDP.

“Polityka” Spółdzielnia Pracy oraz Ringier Axel Springer Polska wystąpiły z wnioskami o audyt nadzwyczajny, bo zauważyły, że w deklaracjach “Wprost” za 2010 rok, w rubryce “Inne płatne formy rozpowszechniania” (do której powinny trafić egz. rozpowszechnione nieodpłatnie, czyli np. dodane przy zakupie innego towaru, rozdane w środkach komunikacji, hotelach, restauracjach itp. oraz sprzedane na podstawie umów barterowych) widnieje zero. A według informacji posiadanych przez te firmy, taka forma rozpowszechniania “Wprost” w ub.r. miała miejsce, tytuł dołączany był np. przy zakupie innych produktów (więcej na ten temat).

Oba wydawnictwa odwołały się też do sytuacji z 2009 roku, gdy “Wprost” należał jeszcze do rodziny Królów (obecnie jego właścicielem jest Platforma Mediowa Point Group). Wtedy również wydawca pisma wykazywał zero w tych rubrykach. Jednak po standardowym audycie przeprowadzonym przez ZKDP okazało się, że egzemplarze, które AWR “Wprost” powinien wpisać wtedy w rubryce “Inne płatne formy rozpowszechniania”, wykazywał w rubryce “sprzedaż egzemplarzowa” (jest zaliczana potem do “sprzedaży ogółem”) zawyżając jej wartość o 10 - 19 tys. egz. w zależności od miesiąca. Po audycie deklaracje tygodnika skorygowano.

- Na razie nie wpłynęło do nas żadne oficjalne zawiadomienie z ZKDP, dlatego nie będziemy komentować decyzji, których nie otrzymaliśmy - powiedziała pytana przez nas o komentarz Anna Pawłowska-Pojawa, PR manager AWR “Wprost”. Wcześniej zapewniła ona nas, że deklaracje o nakładzie i sprzedaży tygodnika wydawca przygotowuje w oparciu o obowiązujący regulamin i udokumentowane wyniki sprzedaży.

Autor:Patryk Pallus

KOMENTARZE(21)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas