Reklama2005-07-04
0

"Bezpieczny przejazd zależy także od ciebie"

Pierwsza w historii PKP kampania społeczna z udziałem kierowcy rajdowego Krzysztofa Hołowczyca.

 Kampania dotyczy zachowań kierowców na przejazdach kolejowych, których w Polsce jest trzy tysiące. Przyczyną aż 97% wypadków na przejazdach jest nieostrożność kierowców. Przejeżdżanie pod opuszczającymi się barierami, omijanie "slalomem" półrogatek, nierespektowanie czerwonych świateł i sygnalizacji dźwiękowej - to częste wykroczenia popełniane przez kierowców. Wypadki na przejazdach stanowią wprawdzie tylko 0,1% wszystkich wypadków drogowych w Polsce, ale ich skutki są szczególnie tragiczne: w każdych 100 wypadkach ginie średnio 26 osób, w porównaniu z 11 osobami w wypadkach na drogach.
 
Kampania składać się będzie z kampanii outdoorowej, emisji spotów telewizyjnych i radiowych, działań medialnych (konferencje prasowe, briefingi, programy telewizyjne i radiowe),  rozpowszechniania filmu instruktażowego oraz informacji na stronach internetowych PKP.
 
Podobne akcje prowadzone m.in. w USA, Japonii i na Słowacji przyniosły znaczne efekty.

Akcja PKP jest pierwszą taką w Polsce. Partnerami w kampanii "Bezpieczny przejazd zależy także od Ciebie"są: Fundacja "Kierowca Bezpieczny" Krzysztofa Hołowczyca, Program I Polskiego Radia, Telewizja "Polsat" i tygodnik "Motor". Współpracuje Komenda Główna Policji oraz kilkanaście rozgłośni radiowych w całej Polsce.
 
Jak powiedział Krzysztof Hołowczyc: "Żadne zabezpieczenie przejazdu nie będzie skuteczne, jeżeli kierowca nie zachowa się stosownie do przepisów prawa o ruchu drogowym".

Autor:masz

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas