Prasa2022-03-30
1

„Dziennik Bałtycki” przygotował dodatek dla uchodźców, będzie rozdawany z „Naszym Miastem”

W czwartek, 31 marca br. na terenie Trójmiasta, ukaże się wydanie bezpłatnej gazety „Nasze Miasto” (Polska Press Grupa) z informatorem, zawierającym użyteczne informacje dla uchodźców z Ukrainy. Wkładkę przygotował zespół "Dziennika Bałtyckiego".

Wewnątrz wydania "Naszego Miasta" znalazła się czterostronicowa wkładka, a w niej – w języku ukraińskim - najważniejsze informacje, ujęte w formie poradnika, takie jak np. kwestie przyznawania numeru PESEL, czy znalezienia pracy.

Poradnik przygotował dział dodatków „Dziennika Bałtyckiego”. - Jako cała grupa wydawnicza od początku angażujemy się w pomoc uchodźcom z Ukrainy. W Gdańsku postanowiliśmy skupić się na pomocy w znalezieniu pracy i załatwieniu najważniejszych kwestii urzędowych, stąd pomysł wkładki - mówi w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Artur Kiełbasiński, redaktor naczelny „Dziennika Bałtyckiego”.

Gazeta w nakładzie 17 tys. egzemplarzy będzie dystrybuowana na terenie Trójmiasta, a dodatkowo dostarczona zostanie też do 10 punktów w Gdańsku, Sopocie i Gdyni, w których obywatele Ukrainy mogą załatwić formalności związane z pobytem na Pomorzu. Jak zapewnia szef „Dziennika Bałtyckiego”, pismo będzie rozdawane także w miejscach, gdzie przebywają obecnie uchodźcy.

Polska Press pomaga

To kolejna już inicjatywa tytułów Polska Press, pomagająca wojennym uchodźcom. W pierwszej dekadzie marca także zespół „Głosu Wielkopolski” przygotował podobny bezpłatny informator w języku ukraińskim dla uchodźców. Magazyn dostępny był w całej Wielkopolsce, a dowiedzieć można się było z niego m.in. podstawowych informacji o Polsce, regionie i udzielanej pomocy. Nad całością czuwali redaktorzy "Głosu" - Rafał Cieśla i Leszek Waligóra.

Kilka dni temu natomiast dzienniki regionalne, należące do Polska Press zamieściły list do Rosjan i prośbę do Polaków, aby udostępniać go szeroko w mediach społecznościowych. Celem publikacji miało być pobudzenie obywateli Rosji do powstrzymania wojny. Pod apelem podpisali się zarząd i zespół Polska Press.

Tytuły wydawane przez Polska Press Grupę od wtorku mają zmienione layouty, pojawiły się również wspólne dla wszystkich dzienników dodatki tematyczne. W kolejne dni tygodnia będą to: sport, ekonomia, zdrowie, tematyka kryminalna, „Puls” (ludzie, Polska, świat), a w weekend porady, ciekawostki i czas wolny.

W grudniu ub.r. platformę Nasze Miasto (Polska Press), jako serwis www i aplikacja mobilna, odwiedziło 8,42 mln internautów, co zapewniło 28,33 proc. zasięgu - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Autor:jk

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas