Reklama2015-11-20
3

„Bicie, czas z tym skończyć” w kampanii Rzecznika Praw Dziecka (wideo)

Rzecznik Praw Dziecka rozpoczął kampanię społeczną pod hasłem „Bicie, czas z tym skończyć” sprzeciwiającą się stosowaniu przemocy wobec dzieci. Akcję przygotowały firmy Telescope i Papaya Films oraz reżyser Jan Komasa.

Bohaterką kampanii jest starsza pani, która z perspektywy czasu żałuje, że podnosiła rękę na własne dzieci. - Biciem niczego się nie nauczy, strach nie jest sposobem na wychowanie - przyznaje.

Cele kampanii to nagłośnienie problemu przemocy wobec dzieci oraz zmiana postaw społecznych, przede wszystkim obniżenie poziomu agresji i aprobaty dla stosowania jakichkolwiek form bicia. Jak wynika z badań przeprowadzonych w br. na zlecenie Rzecznika Praw Dziecka przez TNS Polska, 58 proc. Polaków wyraża aprobatę wobec stosowania klapsów, a 26 proc. uznaje bicie dzieci za skuteczną metodę wychowawczą.

- Ponad połowa Polaków aprobuje uderzanie dziecka – taka informacja zobowiązuje do podjęcia kolejnych intensywnych działań. Kampanią „Bicie, czas z tym skończyć” chcemy głośno powiedzieć, że lanie i klaps są jedynie wyrazem frustracji i braku cierpliwości, nie właściwą metodą wychowawczą - podkreśla Rzecznik Praw Dziecka Marek Michalak. - W Polsce potrzebna jest dalsza szeroka edukacja społeczna o przemocy w wychowaniu i o prawach dziecka. Z badań przeprowadzonych na zlecenie Rzecznika Praw Dziecka wynika, że jedynie co trzeci Polak wie o prawnym zakazie bicia dzieci, zapisanym w polskim prawie w 2010 r. - dodaje prof. Ewa Jarosz z Uniwersytetu Śląskiego.

W poprzedniej kampanii Rzecznika Praw Dziecka dotyczącej tego problemu Jerzy Radzwiwiłowicz w demonicznym wcieleniu przekonywał, że „bicie uczy, ale tylko złych rzeczy”. Natomiast wiosną br. przeprowadzono akcję „Kocham. Nie biję” z udziałem Omeny Mensah, Magdaleny Różczki i Marcina Perchucia.

Nowa kampania będzie prowadzona w telewizji, radiu, kinach, na outdoorze (nośniki w kilku miastach) oraz w internecie (m.in. strona Niedlabicia.pl, aktywności w social media).

Kreacją kampanii zajęła się agencja Telescope, spot wyreżyserował Jan Komasa, a wyprodukował dom produkcyjny Papaya Films.

Autor:tw

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas