Badania2012-07-05
6

Biedronka marką najbardziej kojarzoną przez Polaków z Euro 2012

Biedronka wyprzedziła wszystkich oficjalnych sponsorów Euro 2012, będąc dla Polaków marką najbardziej kojarzoną z turniejem. Świadomość w zakresie marek piwnych zdominowało Tyskie - wynika z badania Homo Homini.

W rankingu marek kojarzonych w związku z Euro 2012 Biedronka z wynikiem 54 proc. wyprzedza marki McDonald's (53 proc.), Adidas (47 proc.), Coca-Cola (45 proc.) i Orange (42 proc.).

Dla porównania, pół roku temu liderem była Coca-Cola, przed Biedronką, Adidasem, Nike i McDonald's.

W branży piwnej marką najsilniej kojarzoną z Euro 2012 przez Polaków jest Tyskie, które uzyskało ponad trzykrotnie lepszy wynik niż pół roku temu. Tyskie o kilkanaście punktów procentowych wyprzedziło Carlsberga i Warkę, które jednocześnie zanotowały wzrost świadomości.

Z kolei wśród marek należących do kategorii "sprzęt RTV i elektronika" imponujący wzrost zanotowała firma Sharp. Przed sześcioma miesiącami była ona kojarzona zaledwie przez 5 proc. badanych, ale pod koniec Euro 2012 z turniejem wiązało ją już ponad sześciokrotnie więcej badanych, co dało jej pozycję lidera. Swoje dobre wyniki sprzed pół roku utrzymały marki Sony i PlayStation.

Zrealizowane przez Instytut Badania Opinii Homo Homini badanie "Rozpoznawalność marek w kontekście UEFA Euro 2012 oraz Reprezentacji Polski" jest drugim z cyklu trzech badań mających na celu określenie skuteczności działań marketingowych w kontekście piłkarskiego turnieju. Pierwszy pomiar zrealizowano w styczniu, na 6 miesięcy przed rozpoczęciem imprezy, a drugi - w trakcie i po meczach półfinałowych. Ostatnie badanie planowane jest w grudniu 2012 r. - pół roku po zakończeniu Euro 2012. Badanie ma pozwolić na ocenę zmian (a także ich trwałości w czasie) w stopniu kojarzenia promowanych marek, skuteczności partnerstwa z UEFA, PZPN, a także marketingu zwodniczego.

Autor:km

Więcej informacji:Euro 2012

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas