Pierwszą edycję reality-show “Bitwa o dom” oglądało średnio 1,23 mln widzów i dała ona TVN pozycję lidera rynku. Produkcja z reklam przyniosła stacji 10 mln zł. Kolejna seria programu trafi na antenę kanału jesienią br.
Program „Bitwa o dom” na antenie TVN emitowany był w niedziele o godz. 10.55, począwszy od 7 kwietnia br., a finał pokazano 30 czerwca br. wyjątkowo o godz. 20.00. Z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl wynika, że reality-show śledziło 1,12 mln osób przy udziale wynoszącym 13,08 proc. w grupie 4+ i 17,42 proc. w 16-49 .
W analizowanym okresie największą widownię zanotował finałowy odcinek programu, który w niedzielę 30 kwietnia o 20.00 obejrzało aż 2,22 mln widzów przy udziale wynoszącym 15,08 proc.
Rok wcześniej w niedzielnym paśmie o 10.55 TVN oglądało mniej widzów, bo gromadził on średnio 745 tys. osób, co przełożyło się odpowiednio na 8,90 proc. oraz 10,36 proc. udziału.
„Bitwa o dom” zapewniła TVN pozycję lidera w rynku telewizyjnym. Drugie miejsce zajmowała Dwójka pokazująca w tym czasie głównie programy: „Wojciech Cejrowski. Boso przez świat” oraz „Makłowicz w podróży”, co przekładało się na 12,89 proc. udziału. Trzecie miejsce zajmował Polsat (gł. filmy fabularne; 7,83 proc.), a czwarte - TVP1 (gł. transmisja Mszy Świętej, “Kariera Nikodema Dyzmy”, filmy; 7,75 proc.). Natomiast w grupie komercyjnej TVN był liderem z ogromną przewagą nad zajmującym drugą pozycję Polsatem.
W programie „Bitwa o dom” na jednym z podwarszawskich osiedli osiem rodzin projektowało, wyposażało i urządzało mieszkania według własnych pomysłów. Przebieg prac oceniała trójka jurorów: Małgorzata Rozenek, Natalia Nguyen oraz Tomasz Pągowski. Zwycięzcami programu zostali Piotr i Roksana Gogolewscy. Producentem formatu była firma Golden Media Polska.
TVN jesienią br. planuje nadać drugą edycję “Bitwy o dom”. Stacja obecnie poszukuje do niej uczestników (więcej na ten temat).
Top 3 odcinki “Bitwy o dom”
Zobacz tabelę
Widownia reality-show na tle konkurencji