Spółka bmp Media Investors, należąca do notowanej na warszawskiej giełdzie niemieckiej spółki zarządzającej aktywami private equity bmp AG, objęła 30% udziałów w Xamine GmbH z Monachium, firmie oferującej rozwiązania business intelligence dla e-marketingu.
Akcje objęte przez bmp zostały wyemitowane w ramach podwyższenia kapitału, poinformowała spółka. Xamine oferuje narzędzia dla e-marketingu.
"Dzięki narzędziom Xamine optymalizacja kampanii w wyszukiwarkach jest możliwa jeszcze przed ich oficjalnym startem, można więc uniknąć kosztownego sterowania kampaniami metodą prób i błędów. Lepsze pozycjonowanie reklam w kontekście tematycznie pasujących wyników wyszukiwania zwiększa widoczność całej kampanii dla danej grupy docelowej. Ochrona marki zapewnia obecnie kompletne i ścisłe monitorowanie własnej marki w 15 krajach UE. Przekroczenia w zakresie praw autorskich i prawa umów są identyfikowane automatycznie i dokumentowane zgodnie z wymogami prawnymi" - czytamy w komunikacie prasowym.
Wartości transakcji nie podano.
Narastająco w I-III kw. 2009 roku spółka bmp miała 5,59 mln euro skonsolidowanej straty netto wobec 2,15 mln euro zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 0,21 mln euro wobec 3,73 mln euro.