Reklama2022-04-15
24

Czy Polacy bojkotują majonez marki Winiary? Oto co mówią paragony

Jak co roku przed świętami wielkanocnymi trwa spór o to, który majonez jest lepszy - a na czele są Kielecki i Winiary. W tym roku wpływ na tę sytuację ma dodatkowo bojkot Nestlé, właściciela Winiar, wynikający z tego, że firma wstrzymywała się z wycofaniem z Rosji. Czy klienci rzeczywiście rezygnują z zakupu produktu marki Winiary? Oto zestawienie stworzone na podstawie paragonów polskich konsumentów.  

Majonez jest nieodłącznym elementem świąt w Polsce. Znajdziemy go w wielu świątecznych sałatkach jak np. w słynnej jarzynowej, jako dodatek do jajek czy składnik wielkanocnych babek. Nic więc dziwnego, że od wielu lat trwa dyskusja wśród Polaków o to, który majonez jest lepszy.

Jak informowaliśmy w środę, do niedawna liczba wypowiedzi o majonezach Kieleckim i Winiary w polskim internecie rozkładała się po równo, ale obecnie produkt Winiar zdominowały dyskusje - dotyczy go 62 proc. wzmianek - wynika z analizy SentiOne. Jednak większość wypowiedzi ma wydźwięk negatywny i dotyczy bojkotu Nestlé, właściciela marki, który nie wycofał się całkowicie z Rosji, chociaż przestał tam sprzedawać część produktów. Wzrost liczby dyskusji zaczął się 5 marca, kiedy Internauci zaczęli nawoływać do bojkotu produktów szwajcarskiej firmy.

Czy jednak negatywny wydźwięk dyskusji o majonezie Winiar, przekłada się na decyzje Polaków w samych sklepach? – Tuż przed Wielkanocą postanowiliśmy sprawdzić jakie są preferencje naszych użytkowników pod względem marki majonezu. Sprawdziliśmy więc paragony z kategorii „żywność” i wyodrębniliśmy te, na których znajdowała się pozycja z majonezem Winiary lub majonezem Kieleckim. Na tej podstawie zdołaliśmy wyłonić zwycięzcę - mówi Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon.

– Dodatkowo intrygowało nas czy bojkot Nestlé, do którego należy majonez Winiary, wpłynął na decyzje zakupowe Polaków. W tym przypadku twarde dane płynące z prosto z paragonów naszych użytkowników pokazują ciekawe tendencje - dodaje.

Kielecki czy Winiary? Oto co wynika z paragonów

W ostatnich dniach marca oraz pierwszego dnia kwietnia widać znaczącą przewagę majonezu Kieleckiego (produkowany jest przez Wytwórczą Spółdzielnię Pracy „Społem” w Kielcach) na paragonach polskich konsumentów. Sytuacja diametralnie zmieniła się 2 kwietnia. Im bliżej świąt wielkanocnych tym kupno majonezu Winiary jest częstsze. 

– Porównując dane z paragonów z poprzedniego roku z tegorocznymi wynikami okazuje się, że bojkot w przypadku majonezu Winiary nie działa. Udział paragonów z tym produktem na liście wzrósł o 4 proc. w stosunku do roku poprzedniego – komentuje Antonina Grzelak – Jak widać przywiązanie do marki lub niewiedza związana z pochodzeniem majonezu Winiary od Nestlé w tym przypadku gra główne skrzypce – dodaje.

Specjaliści z aplikacji PanParagon przyjrzeli się paragonom z okresu przedświątecznego 2021 i 2022. Okazuje się, że w ogólnym rozrachunku zarówno w jednym jak i drugim badanym roku z niewielką przewagą wygrywa majonez Kielecki. Warto jednak zauważyć, że w tym roku różnica pomiędzy majonezem Winiary i Kieleckim wynosi zaledwie 4 proc., w 2021 roku rozbieżność była większa i wynosiła 12 proc.

Autor:PP

KOMENTARZE(24)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas