Internet2020-12-15
4

Booksy połączyło się z właścicielem Moment.pl

Platforma do internetowej rezerwacji usług Booksy sfinalizowała fuzję z konkurencyjną firmą Versum, właścicielem serwisu rezerwacyjnego Moment.pl. Wspólnie będą działać pod marką Booksy, do zarządu połączonej firmy dołączyli Sebastian Maśka i Paweł Kantyka, założyciele Versum.

W ramach transakcji Sebastian Maśka i Paweł Kantyka objęli też część udziałów Booksy (nie podano, jak dużą). Prezesem spółki pozostanie jej założyciel Stefan Batory.

Maśka i Kantyka w zarządzie Booksy będą odpowiadać za rozwój nowych rynków i produktu do zarządzania salonami.

- Motywem decyzji była chęć szybszego zwiększenia skali, przewag konkurencyjnych na globalnym rynku i zapewnienia sobie pozycji niekwestionowanego lidera, jeśli chodzi o marketplace dla branży hair&beauty - uzasadniają Stefan Batory i Sebastian Maśka.

- Współpraca dotychczasowych rywali oznacza dla nas możliwość połączenia doświadczenia i wiedzy, zbieranych latami przez obie firmy. Jest ewenementem i niezbitym dowodem na to, że razem można osiągnąć więcej - podkreślają.

Booksy i Versum z 500 pracownikami, obsłużą ponad 100 mln wizyt

W połączonych zespołach Booksy i Versum pracuje blisko 500 osób. Firmy zapowiadają, że w przyszłym roku obsłużą prawie 100 mln wizyt o wartości ponad 10 mld zł. Z platformy Booksy i należącego do Versum serwisu Moment.pl korzysta łącznie prawie 13 mln użytkowników.

Obie firmy wywodzą się z kategorii fryzjersko-kosmetycznej. Versum oferuje salonom fryzjerów, barberów i kosmetyczek system do zarządzania wizytami i czasem pracy, a klientom - do umawiania się na wizyty.

Booksy proponuje podobne rozwiązania, przy czym jest też obecne na wielu rynkach zagranicznych, najsilniejszą pozycję ma w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Brazylii i RPA. Z powodu lockdownu wiosną br. firma przeżywała duże problemy, musiała tymczasowo pożegnać się z połową pracowników.

Booksy z nowymi klientami i przejęciem w USA

Po ponownym otwarciu sektora usługowe weszła w kolejne kategorie: w maju zaczęła obsługiwać umawianie wizyt do oddziałów banku BNP Paribas, a w listopadzie - do punktów sprzedażowych sieci Play.

W sierpniu Booksy przejęło swojego amerykańskiego konkurenta GoPanache, zwiększając bazę użytkowników o 500 tys.

- Polska długo czekała na produkt o globalnym zasięgu, jak szwedzki Spotify, czy holenderski Booking.com. Jesteśmy przekonani, że ten krok znacząco nas do tego zbliżył - mówi o fuzji z Versum Stefan Batory.

Autor:tw

Więcej informacji:Booksy, Versum, Moment.pl, Stefan Batory

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas