Internet 2022-09-27
18

Wpadka Borysa Szyca: wpis reklamowy z instrukcją, jak go zamieścić

Fot. od lewej: post z FB Borysa Szyca, Borys Szyc na planie serialu Fot. od lewej: post z FB Borysa Szyca, Borys Szyc na planie serialu "Lekarze" - fot. materiały prasowe

Przez trzy minuty na fanpejdżu Borysa Szyca można było przeczytać, co popularny aktor powinien tego dnia opublikować w swoich mediach społecznościowych. Choć później treść wpisu została zmieniona, to nadal jej pierwotną wersję można przeczytać.

Poniedziałek, 26 września, godz. 11:25. "Dzień dobry, przypominam że dzisiaj dzisiaj publikacji alrpo. Wrzucamy: 1. Instastories - ten filmik z robienia kawy; 2. Post na walla - zdjecie plus tekst" (pisownia oryginalna - przyp. red.) - to początek wpisu Borysa Szyca na Facebooku. Dalej jest już właściwa treść, która miała się znaleźć w poście. Brzmi tak: "Każdy ma swój sposób, aby dobrze rozpocząć dzień. Ja nie wyobrażam sobie poranka bez dobrej kawy. Gdy jestem w biegu - piję espresso, ale gdy mogę się tą chwilą delektować, to przygotowuje pyszne cappuccino z dobrze spienionym, stworzonym specjalnie do kawy Alpro Barista Owsianym. Dobrego dnia wszystkim!". Do wpisu dołączone jest zdjęcia aktora, który trzyma w dłoni filiżankę, obok widać opakowanie reklamowanego napoju.

Dopiero po trzech minutach (godz. 11:28) aktor edytował post, usuwając z niego to, co miało być instrukcją, ale nie powinno być opublikowane.

Mają rację ci, którzy mówią, że w sieci nic nie ginie. Nadal każdy, kto otworzy post Borysa Szyca o tym, "jak dobrze rozpocząć dzień", może kliknąć "pokaż historię edycji". Wówczas porówna pierwotną treść wpisu z tą, która obecnie się wyświetla na fanpejdżu aktora.

"Tak wygląda autentyczność większości postów sponsorowanych u celebów"

Wielu komentujących nie kryje rozbawienia sytuacją. "Bardziej mi się podobał oryginalny wpis" - pisze Adam. "Kochane Alpro, mogliście pozwolić Borysowi zostawić poprzedni wpis, nie stawiał Waszej marki w złym świetle a był zabawny" - komentuje Wojtek, zwracając się do producenta napojów i żywności tworzonych na bazie roślin.

Sprawę skomentował też Wojtek Kardyś, ekspert od komunikacji internetowej: "Ups, agencja PR w mailu Borysowi zapomniała zaznaczyć dokładny tekst do skopiowania na Facebooku. A na poważnie, tak wygląda autentyczność większości postów sponsorowanych u celebów".

W kampanii promującej markę Alpro włączono kilka znanych osób. Oprócz Borysa Szyca są to podróżniczka i dziennikarka kulinarna Daria Ładocha oraz piosenkarka Katarzyna Nosowska.

Autor: ram

KOMENTARZE (18) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas