Brand24, polska firma zajmujący się monitoringiem internetu wprowadził na swojej platformie nową usługę pozwalającą na uzyskiwanie danych na temat podcastów. Obecnie Brand24 obsługuje 50 tys. podcastów, w tym także tych publikowanych na Spotify czy iTunes. - Podcast zjadają świat i mają dziś bardzo istotny wpływ na decyzje zakupowe. Wzmianki w podcastach są ich najcenniejszym typem jaki możemy wychwycić - wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Michał Sadowski, współzałożyciel i szef Brand24.
Możliwość monitorowania podcastów na platformie Brand24 jest dostępna dla wszystkich użytkowników i została umieszczona w specjalnej kategorii w zakładce Wzmianki znajdującej się w głównym oknie serwisu.
50 tys. podcastów, 10 tys. domen
Funkcjonowanie nowego rozwiązania wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Michał Sadowski, współtwórca i szef Brand24. Według niego platforma monitoruje obecnie 50 tys. podcastów pochodzących z 10 tys. rozmaitych domen internetowych.
- Oczywiście główne platformy to Spotify, iTunes, Soundcloud, Spreaker czy Libsyn, ale monitorujemy też długi ogon mniejszych stron z podcastami – zaznacza Michał Sadowski. Szef Brand24 informuje także, że firma przygotowała dedykowane mechanizmy dla czołowych polskich platform z podcastami.
Podcasty podbijają świat, najcenniejsze wzmianki
Szef Brand24 tłumaczy nam, że wprowadzenie nowej funkcji monitorowania podcastów to odpowiedź na dynamiczny rozwój tego segmentu w Polsce i na świecie.
- Podcasty zjadają świat i mają już dziś bardzo istotny wpływ na decyzje zakupowe - zaznacza Sadowski. - Według IAB-Edison Research obecność marki w podcaście wpływa na decyzje zakupowe u 65 proc. słuchaczy. Postrzegamy wzmianki o markach w podcastach jako najcenniejszy typ wzmianek jakie Brand24 może wychwycić. To także funkcja, o którą już od dawna pytali nas sami klienci.
Nasz rozmówca nie ukrywa, że osobiście jest fanatykiem podcastów. To główny typ treści jakie konsumuje i jest przekonany o dynamicznym rozwoju tego medium.
- Myślę że zainteresowanie ze strony narzędzi wspierających działy marketingu, czy PR to także dobry news dla tej branży – zaznacza Sadowski. - Świadomość o wzmiankach pojawiających się w podcastach będzie prowadziła do zwiększonego zainteresowania tym kanałem, a co za tym idzie także rosnących budżetów reklamowych i wpływów jakie generują prowadzący podcasty. Budowę własnej audycji postrzegam jako jedną z najlepszych inwestycji jakie można poczynić w świecie internetu. Zresztą sam też założyłem podcast - przyznaje szef Brand24.
W IV kwartale ub.r. firma Brand24 zanotowała spadek liczby aktywnych klientów o 306 do 3 325 (to 8 proc. w dół). W skali roku liczba aktywnych klientów Brand24 zwiększyła się z 3 096 do 3 325 na koniec ub.r., czyli o 7,4 proc.