Prasa 2011-04-21
3

"Bravo" liderem pism młodzieżowych, ”Dziewczyna” w dół o 50 proc.

Dwutygodnik “Bravo” ma najwyższą sprzedaż w segmencie pism młodzieżowych. W styczniu br. pismo umocniło swoją pozycję, jako jedyne notując wzrost. Pozostałe tytuły straciły, a największy spadek - prawie o 50 proc. - dotknął “Dziewczyny”.

Średnie rozpowszechnianie płatne razem magazynu “Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w styczniu br. wyniosło 197 317 egz. i było o 8,72 proc. wyższe niż rok wcześniej – wynika z danych Związku kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazł się miesięcznik “Fun Club” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem 93 492 egz., który zanotował spadek o 20 proc.

Na podium znalazł się też kolejny tytuł Bauera – dwutygodnik “Bravo Girl”. Jego średnie rozpowszechnianie płatne w pierwszym miesiącu br. zmalało o 11,95 proc. i wyniosło 85 218 egz. Wydawnictwo zdecydowało, że od numeru kwietniowego tytuł ten stanie się miesięcznikiem (więcej na ten temat).

Najwięcej w rankingu straciła wydawana przez Ringier Axel Springer Polska “Dziewczyna”, plasująca się na pozycji szóstej. Wynik tego miesięcznika poszedł w dół aż o 48,38 proc. i wyniósł 40 483 egz. Sporo (40,82 proc.) stracił też drugi młodzieżowy miesięcznik Springera - “Popcorn” (jego wynik to 54 922 egz.).

Aby poprawić rentowność obu tych pism, wydawca zdecydował się na połączenie ich redakcji (więcej na ten temat). Dodatkowo od majowego numeru “Dziewczyna” ukazuje się wyłącznie w wersji z gadżetami, która dotychczas osiągała wyższe wyniki sprzedaży (poczytaj więcej).

Zobacz tabelę

 


Porównując dane ze stycznia br. do danych z grudnia ub.r. widać, że największy wzrost (o 55,84 proc.) zanotował “Fun Club”, a największy spadek (o 19,83 proc.) dotknął miesięcznika “Popcorn”.

Zobacz tabelę

“Bravo” i “Bravo Girl” to dwutygodniki. Pozostałe tytuły prezentowane w rankingu to miesięczniki.

Autor: pp

KOMENTARZE (3) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas