Nadawany w niedzielne wieczory na Polsacie serial “Breaking Bad”, który zastąpił w ramówce „Kości”, nie notuje najlepszych wyników. W czasie jego emisji stacja zajmuje ostatnie miejsce w rynku wśród głównych stacji, a oglądalność produkcji spada.
Z danych Nielsen Audience Measurment przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, iż po pierwszych pięciu z siedmiu odcinków średnia oglądalność serialu wyniosła zaledwie 803 tys. widzów, a udział Polsatu uplasował się na poziomie 9,13 proc. w grupie 4+ i 9,82 proc. w grupie 16-49.
Serial jest emitowany począwszy od 29 kwietnia br. po 22 lub po 23, jednakże 20 maja br. pokazano dwa odcinki z rzędu (jeden po 22, a drugi po 23). Pierwszy odcinek przyciągnął przed telewizory jeszcze 1,32 mln widzów, ale ostatni (pokazany co prawda o 23) zaledwie 437 tys. oglądających.
Zobacz tabelę
„Breaking Bad” wyraźnie przegrywa z konkurencją emitującą w tym czasie głównie filmy. W paśmie nadawania produkcji liderem jest TVN, co daje tej stacji 15,60 proc. udziału. Drugą pozycję zajmuje TVP1 z 14,96 proc. udziału, a trzecią - TVP2 z udziałem 10,74 proc. Identyczna kolejność jest wśród widzów w grupie komercyjnej.
Serial śledzą głównie kobiety, widzowie w wieku 16-19, 25-34 oraz 45-54 lat, mieszkańcy wsi, małych, średnich i dużych miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym.
Głównym bohaterem serialu jest 50-letni Walter White (w tej roli Bryan Cranston). Wciela się on w postać sfrustrowanego nauczyciela chemii, który dowiaduje się, że ma złośliwego raka i zostało mu jedynie dwa lata życia. Wtedy postanawia zmienić swoje życie. Żeby zabezpieczyć finansowo żonę i niepełnosprawnego syna ze zwykłego obywatela staje się kryminalistą. Decyduje się bowiem wykorzystać pozostały mu czas na produkowanie... narkotyków.
>>> Koniec serialu "Breaking Bad", ostatni sezon podzielony na dwie części
W Polsce serial “Breaking Bad” emituje także kanał FOX.