Internet2012-07-11
0

British Airways stworzy pasażerom internetowe portfolio

Dzięki programowi "Know Me" linie lotnicze British Airways utworzą profile swoich klientów na podstawie informacji z internetu.

Brytyjskie linie lotnicze w serwisie Google Grafika będą wyszukiwały fotografie pasażerów, by obsługa w razie potrzeby mogła do nich łatwiej dotrzeć. Firma ma zamiar także pozyskiwać inne informacje na temat pasażerów oraz korzystać z wcześniej uzyskanych danych. Dzięki temu obsługa lotu będzie mogła na przykład przeprosić kogoś za opóźnienie innego lotu. Do końca roku British Airways ma w ten sposób docierać do 4 500 osób dziennie.

- Chcemy żeby klient czuł się tak, jak kiedy wchodzi do ulubionej restauracji, gdzie jest już rozpoznawany przez obsługę. U nas to rozwiązanie dotrze jednak do milionów osób. A to dopiero początek, bo możliwości jest mnóstwo. - powiedział Evening Standard Jo Boswell, w British Airways odpowiedzialny za analizę kontaktów z klientami.

Nowa usługa British Airways budzi wątpliwości osób zajmujących się prywatnością i bezpieczeństwem w internecie. Firmę bardzo ostro skrytykowała grupa Big Brother Watch.

- System Know Me to po prostu sposób na zapewnienie klientom wysokiej jakości usług, której część konsumentów oczekuje. - dla Evening Standard odpowiedział na zarzuty o naruszanie prywatności klientów przedstawiciel British Airways.

Autor:Wojciech Borowicz

Więcej informacji:British Airways, Know Me

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas