Reklama2007-01-17
1

Brytyjczycy żądają wycofania reklam Colgate

Brytyjski Urząd ds. Reklamy (ASA) zażądał wycofania fragmentu reklamy, w którym producent ogłasza, że pastę Colgate poleca 80 proc. dentystów.

Podała za portalem BBC.com, gazeta.pl.

Reklama past Colgate wzbudziła protest brytyjskiego Urzędu ds. ReklamyAgencja ASA wykryła, że w ankiecie, na którą powołuje się koncern, dentyści mogli wymienić więcej niż jedną markę pasty. Tymczasem na billboardach i w spotach reklamowych nie ma o tym ani słowa. Przeciwnie: producent chwali się, że lekarze polecają Colgate, a nie inne pasty. Śledztwo ASA wykazało, że dentyści wymieniali inną pastę niemal tak samo często, jak Colgate.

Według BBC, Urząd zaznaczył też, że koncern produkujący pastę nie miał pisemnych zgód ankietowanych na cytowanie wyników badań.

W odpowiedzi, firma Colgate-Palmolive oświadczyła, że do przeprowadzenia sondażu wynajęła specjalistyczną agencję, a uczestnicy wiedzieli, iż wyniki będą wykorzystane do celów komercyjnych. Mimo to, Urząd zdecydował o usunięciu spornego elementu z reklam pasty.

Autor:gazeta.pl - kk

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas