Prasa2009-04-28
0

Burda skarży się na G+J za skopiowanie koncepcji jej miesięcznika

Burda Publishing Group wniosła skargę do Sądu Koleżeńskiego IzbyWydawców Prasy na wydawnictwo G+J Polska. Burda twierdzi, że G+J wswoim nowym tytule kulinarnym "Mój Przepis" skopiowało koncepcjęwydawanego przez nią miesięcznika "Przyślij Przepis".

- W ramach skargi zostało podniesione, iż wydawnictwo Gruner +Jahr Polska naruszyło Kodeks Dobrych Praktyk Wydawców Prasy poprzezwprowadzenie na rynek czasopisma "Mój Przepis", które w sposóbniedopuszczalny, przekraczając granice dozwolonej inspiracjikoncepcją biznesową, naśladuje miesięcznik kulinarny "PrzyślijPrzepis", wydawany przez Burdę - napisano w komunikacie Burdyprzesłanym do portalu Wirtualnemedia.pl. Wydawnictwo topoinformowało również, że "rozważa podjęcie wszelkich innychdziałań koniecznych do ochrony swoich praw".

Zerowy numer "Mojego Przepisu" ukazał się na rynku 6 kwietniabr. jako wydanie specjalne miesięcznika "Moje Gotowanie" orazdodatek do pism "Naj" i "Claudia". Tytuł ten składa się wyłącznie zprzepisów nadsyłanych przez czytelników, podobnie jak "PrzyślijPrzepis". Oba pisma mają też taką samą strukturę - najpierwpublikowane są przepisy wraz ze zdjęciami nadsyłających, potemporady czytelników i indeks potraw, a na ostatniej stronie przedokładką drukowany jest kupon zgłoszeniowy. Oba miesięczniki mająteż prawie identyczny format, różnią się natomiast objętością ("MójPrzepis" ma 52 strony, a "Przyślij Przepis" - 68 stron) i ceną("Mój Przepis" jako samodzielny tytuł, który wprowadzony zostaniedo sprzedaży 21 maja br., kosztować będzie 0,79 zł, zaś cena"Przyślij Przepis" to 0,99 zł).

mojprzepis

"Przyślij Przepis" to tytuł, który w ubiegłym roku aż pięć razymiał zwiększany swój nakład. W styczniu br. jego nakład wynosiłprawie 1,5 mln egz. przy sprzedaży ogółem na poziomie 1 163 090egz. Dla porównania w styczniu 2008 roku było to odpowiednio 800tys. egz. i 529 093 egz.

przesljprzepis

Wczoraj nie udało nam się dowiedzieć, jak do skargi Burdy odnosisię G+J Polska. Magda Bulera, PR manager tego wydawnictwa była dlanas nieuchwytna.

Autor:pp

Więcej informacji:Burda, Burda Publishing Group, G+J

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas