Wydawnictwo Burda Verlag Osteuropa, posiadające 51 proc. udziałów współce Hachette Filipacchi Burda Polska, przejmie niebawemcałkowitą kontrolę nad tą firmą. Będzie to możliwe dzięki zakupowiprzez Burdę pozostałych 49 proc. udziałów w HFBP od posiadającej jespółki Lagardere Active Media.
- Transakcja będzie realizowana w ramach nowej strategii grupyLagardere, która przewiduje modele licencyjne z silnymi partneramiw wielu krajach. Burda w Polsce posiada wszystkie atuty, żebywydawać nasze markowe tytuły - mówi Jean de Boisdeffre, zastępcadyrektora generalnego Lagardere Active International i członekSupervisory Board HFBP.
Zakup udziałów przez Verlag Burda Osteuropa będzie możliwy pouzyskaniu zgody od Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta.
Burda działa w Polsce od 1989 roku. W 2006 roku razem z HachetteFilipacchi Media (obecnie Lagardere Active Media) utworzyła spółkęjoint venture Hachette Filipacchi Burda Polska. Obecnie wydaje onatakie czasopisma jak: Elle, Elle Decoration, Samo Zdrowie, Burda,Dobre Rady, Sól i Pieprz, Mój piękny Dom, Mój piękny Ogród, Chip iCRN.