Reklama 2017-06-21
0

Reklama Burger Kinga żartująca z Asystenta Google z Grand Prix w Cannes Lions 2017 (wideo)

W kategorii Direct tegorocznego festiwalu Cannes Lions nagrodę Grand Prix otrzymała amerykańska agencja David za kampanię kanapki Whopper w sieci Burger King opartą na żartach z Asystenta Google i inteligentnego głośnika Google Home.

Kampania zaczęła się od spotu, w którym pracownik Burger Kinga chciał, żeby nowego burgera Whopper opisał Asystent Google. 15-sekundowe wideo kończy się na tym, że bohater wypowiada pytanie skierowane do asystenta.

Po udostępnieniu spotu niektórzy internauci zaczęli nagrywać odpowiedzi na to pytanie, które sami dostawali od Asystenta Google. System przede wszystkim cytował definicję Whoppera z Wikipedii.

Część użytkowników zarzucała Burger Kingowi, że poprawił opis w Wikipedii na bardziej korzystny dla Whoppera. Grupa redaktorów internetowej encyklopedii domagała się nawet, żeby sieć restauracji przeprosiła za to.

Natomiast Google szybko zablokowało w asystencie opcję odpowiedzi na pytanie o Whoppera.

 

W rywalizacji o Grand Prix w kategorii Direct festiwalu Cannes Lions kampania Burger Kinga nieznacznie wygrała z akcją firmy finansowej State Street Global Advisors opartą na pomniku nieustraszonej dziewczyny.

Ustawiono go 8 marca br. na nowojorskiej ulicy Wall Street naprzeciw słynnego posągu Szarżującego Byka. Miało do symbolizować, że kobiety jako menedżerki osiągają równie dobre wyniki jak mężczyźni.

 

Kampania State Street Global Advisors dostała dwa Złote Lwy.

Autor: tw

Więcej informacji: Burger King, Whopper, Cannes Lions

KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas