Internet2016-12-22
4

Business Insider Polska ma więcej użytkowników i mniej odsłon niż Next.gazeta.pl, Money.pl na czele serwisów gospodarczych (TOP 10)

Polska wersja Business Insidera notowała w ostatnich miesiącach więcej użytkowników niż Next.gazeta.pl, ale mniej odsłon i dużo krótszy czas korzystania. Liderem wśród serwisów o tematyce gospodarczej jest Money.pl, wyprzedzający Biznes.onet.pl, Infor.pl i Finanse.wp.pl.

Next.gazeta.pl został uruchomiony przez Agorę w połowie marca br., po tym jak firma w związku z globalnym przejęciem Business Insidera przez Axel Springer zrezygnowała z licencji na polską wersję BI. Serwis Next.gazeta.pl, zarządzany przez Rafała Hirscha, zastąpił działy Gazeta.pl o technologiach i pieniądzach.

W kwietniu br. stronę odwiedziło 1,04 mln realnych użytkowników, którzy wykonali 6,03 mln odsłon, a każdy korzystał z niej średnio przez 9 minut i 30 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI. W listopadzie witryna miała prawie dwa razy więcej użytkowników (1,99 mln) i trzy razy więcej odsłon (17,77 mln). Przeciętny czas korzystania z niej przez odwiedzającego ustabilizował się na poziomie 12-13 minut.

W prawie każdym kolejnym miesiącu Next.gazeta.pl miał coraz więcej użytkowników i odsłon.

Zobacz tabelę

Polska wersja Business Insidera została uruchomiona na początku maja przez Grupę Onet-RAS Polska. W pierwszym, niepełnym miesiącu działania zanotowała 1,94 mln realnych użytkowników, 5,58 mln odsłon i 2:05 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.

Do listopada liczba użytkowników serwisu wzrosła o ponad 50 proc. (do 2,76 mln), a liczba odsłon - o ponad 100 proc. (do 11,73 mln). Natomiast przeciętny czas spędzany na stronie przez odwiedzającego wynosi około dwóch minut.

Zobacz tabelę

Tylko na komputerach Next.gazeta.pl w marcu br. zanotował 499,6 tys. użytkowników, 2,38 mln odsłon i 9:03 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. Poziom miliona użytkowników witryna przekroczyła w lipcu, a 10 mln odsłon - we wrześniu. W minionym miesiącu osiągnęła rekordową liczbę użytkowników (1,29 mln) i odsłon (11,46 mln), natomiast najdłuższy przeciętny czas korzystania zanotowała w sierpniu i wrześniu.

Zobacz tabelę

Businessinsider.com.pl na komputerach notuje zdecydowanie więcej użytkowników niż Next.gazeta.pl - w maju miał ich 1,47 mln, a w listopadzie 1,94 mln. Natomiast liczba odsłon witryny zwiększyła się w tym czasie prawie dwukrotnie - z 4,19 mln do 8,19 mln.

Zobacz tabelę

Autor:Tomasz Wojtas

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas