Internet2015-05-29
0

BuzzFeed planuje wejście na giełdę, żeby inwestować w wideo

Serwis internetowy BuzzFeed zamierza zadebiutować na amerykańskiej giełdzie i pozyskać z niej środki na dalszy rozwój. Obecnie wartość BuzzFeeda jest szacowana na 850 mln dol.

Plany związane z wejściem na giełdę zdradził Jonah Peretti, CEO BuzzFeeda, występując na ostatniej konferencji zorganizowanej przez serwis Re/code.

Peretti nie ujawnił, na jakim etapie przygotowań do debiutu giełdowego znajduje się obecnie BuzzFeed, ani w jakim terminie miałby on nastąpić. Wspomniał jednak o tym, w jaki sposób serwis chciałby wykorzystać środki zdobyte ze sprzedaży udziałów.

- Obecnie jesteśmy nastawieni na budowanie naszego międzynarodowego zasięgu - podkreślił Peretti. - Chcemy też rozwinąć działalność na wielu różnych platformach technologicznych oraz znacznie rozbudować nasz segment treści wideo.

Treści wideo publikowane na BuzzFeed zdobywają coraz większe powodzenie wśród odbiorców. Z prezentacji przygotowanej w kwietniu br. dla reklamodawców wynika, że miesięcznie serwis notuje ok. 1 mld wyświetleń filmów wideo, a w ciągu ostatnich 12 miesięcy redakcja opublikowała ponad 1,8 tys. klipów.

Obecnie wartość BuzzFeeda jest szacowana na ok. 850 mln dol. Ostatnim inwestorem, który ulokował w tym serwisie swoje środki - w wysokości 50 mln dol. - był Andreesen Horowitz.

Autor:ps

Więcej informacji:BuzzFeed, giełda

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas